Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Kompenzace za špatnou dovolenou

Přísnější pravidla pro cestovky: Na co budeme mít nárok

Špatná dovolená
Zdroj: Thinkstockphotos
Zkažená dovolená

Ministerstvo pro místní rozvoj chce rozšířit ochranu klientů cestovních kanceláří. Předejít tak chce situacím, kdy turisté nocují na letišti nebo v případě krachu cestovky nedostanou zpět celou částku, kterou za zájezd zaplatili.

Cestovní kanceláře se v případě nenadálých situací jako živelné pohromy, omezení v letecké dopravě nebo teroristický útok budou muset o své klienty postarat po dobu tří nocí. Podle informací MF Dnes to navrhuje ministerstvo pro místní rozvoj.

 

Velké cestovky s tím nemají problém, podobný servis svým klientům nabízejí už nyní. Malé se ale obávají, že by pro ně další náklady byly likvidační.

 

Ministerstvo chce přitom cestovky zatížit ještě dalšími výdaji. Vzhledem k tomu, že v případě krachů cestovní kanceláře mnohdy turisté nedostanou 100 % částky, kterou zaplatili, a to i přesto, že cestovní kancelář byla pojištěna, chce ministerstvo zřídit garanční fond.

 

 

Do toho by cestovky poslaly část svých tržeb tak, aby v něm bylo 50 milionů korun určených k vyplácení klientů zkrachovalých cestovních kanceláří. S tím ale cestovní kanceláře nesouhlasí. Marketingový ředitel Exim tours Stanislav Zíma podle MF Dnes varoval, že se náklady promítnou do cen zájezdů a zaplatí je klienti.

 

Klienti by se podle nového zákona, který by dle ministerstva pro místní rozvoj měl začít platit od 1. července 2018, dočkat také větších kompenzací za nepovedenou dovolenou. Pokud si klient koupí dovolenou s očekáváním některých služeb, a ty pro něj pak nebudou dostupné, bude mít nárok na odstoupení od smlouvy a náhradní zájezd nebo alespoň na vrácení části peněz!

vbo TN.cz