Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

výsledky zkoušek

Problémy v Ejpovickém tunelu! Vlaky rychleji hned tak neprojedou

Nejdelší železniční tunel v Česku
Zdroj: TV Nova
Nejdelší železniční tunel v Česku

Při otevření nejdelšího železničního tunelu v Česku se mluvilo o tom, že by tam vlaky mohly jezdit rychlostí až 200 kilometrů v hodině. To se teď však zdá nereálné. Důvodem jsou výsledky pantografových zkoušek, které nedopadly dobře. V tunelu navíc vlaky stále nejezdí ani rychlostí 160 kilometrů v hodině. Na tu byl přitom projektován.

Ejpovický tunel měl být první místo, kde vlaky pojedou dvousetkilometrovou rychlostí. Podle webu Zdopravy.cz se ale její zavedení odkládá. Při zkouškách se totiž zjistilo, že se trakční vedení při takovém průjezdu velmi rozkmitá. 

 

Kvůli stísněnému prostoru v tunelu muselo být navrženo trolejové vedení o snížené výšce bez přídavných lan. V tunelu se aktuálně jezdí nanejvýš stodvacítkou.

 

"Společně hledáme příčinu tohoto stavu tak, abychom v co nejkratším termínu mohli zavést projektovanou rychlost 160 km/h," řekla portálu mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Kateřina Šubová. Správce železnice po předběžném vyhodnocení výsledků měření pracuje s několika variantami možného technického řešení úpravy trakčního vedení.

 

 

 

Tunel byl zprovozněn v listopadu minulého roku. Nová stavba na trati z Prahy do Plzně, která zkrátila jízdu v rychlících a expresech o deset minut, byla dokončena přesně po pěti letech.

 

"Jdeme do světa, protože ta stavba je opravdu nádherná. Byl to opravdu zážitek!" prohlašoval při slavnostním otevření generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

 

pan TN.cz