Obchodní řetězce

Pokladní nemají roušky, hlásí čtenáři. Vyrazili jsme na kontrolu! FOTO

Opaření proti šíření koronaviru v obchodech
Zdroj: TN.cz
Eva Pavelková
Eva Pavelková
Publikováno 17. 3. 2020
Téma:

Na sociálních sítích přibývají komentáře kritizující obchodní řetězce za to, že pokladní a další zaměstnanci nenosí roušky. Vyrazili jsme proto do pěti prodejen zkontrolovat, jak to v nich vypadá. Prodejci prý spolupracují s vládou na co nejrychlejší dodávce ochranných pomůcek.

Roušky jsou v souvislosti s koronavirem snad nejdiskutovanějším tématem. Dlouhodobě chybí zdravotníkům i sociálním pracovníkům, ale také zaměstnancům obchodních řetězců. Pokladní a další prodavači jsou přitom neustále v přímém kontaktu se zákazníky.

 

Některé obchodní řetězce už zavedly opatření, které mají více ochránit jak jejich pracovníky, tak nakupující. V pondělí navíc ministr vnitra Jan Hamáček vyzval, aby lidé nevycházeli z domu bez roušky, šátku nebo jiné ochrany přes ústa a nos. To by se mělo týkat i samotných prodavačů.

 

Ne ve všech prodejnách tomu tak ale bylo. Podle reportéra TN.cz neměla roušku či jinak zahalenou tvář pokladní v supermarketu Albert v Praze-Libuši. Zaměstnanci řetězců Billa a Tesco v pražské Lhotce, prodavači Lidlu v Krči a Kauflandu v Modřanech ochranné pomůcky měli.

 

V každé prodejně a u každé pokladní může být ale situace jiná.

 

GALERIE: Opaření proti šíření koronaviru v obchodech

1
/
9
Zdroj: TN.cz
Opaření proti šíření koronaviru v obchodech - 1

 

V Lidlu navíc zákazníky upozorňují na dodržování bezpečných rozestupů a také na to, aby používali ochranné rukavice. V Tesku jsou zase na podlaze u pokladen nalepeny pásky, které označují, jak daleko od sebe by lidé měli stát. V Albertu se pak ozývají hlášení, upozorňující na dodržování hygienických postupů.

 

Podle vyjádření na sociálních sítích vedení všech zmíněných řetězců spolupracuje s ministerstvy na co nejrychlejší dodávce ochranných pomůcek. "Věříme, že jakmile přijde zásoba roušek do ČR, že se nám podaří pro naše zaměstnance roušky zajistit," uvedl zástupce Albertu na facebooku.

 

"Už máme veřejný závazek od předsedy vlády, že nám roušky a respirátory zařídí a ihned zajistí na všechny naše prodejny. Na prodejnách doporučujeme zákazníkům si chránit oblast nosu a úst rouškou, respirátorem, ústenkou nebo šálou," napsal za Tesco "Martin".

 

 

Kaufland pak vybavil pracovní místa pokladních také ochrannými rukavicemi a dezinfekčními gely. "V případě potřeby budou přijata další opatření na ochranu zaměstnanců a zákazníků v úzké koordinaci se státními orgány," píše se v komentáři Kauflandu na facebooku.

 

Společnost Billa slíbila, že pracovníkům, kteří si opatří ochranné pomůcky na vlastní náklady, je proplatí. "Dostáváme od vás podněty, že zaměstnanci nemají roušky nebo jiné ochranné prostředky. S Ministerstvem zdravotnictví a Ministerstvem průmyslu a obchodu jsme v intenzivním kontaktu, abychom je dostali přednostně," stojí v prohlášení.

 

 

Billa zároveň zavedla systém baleného pečiva a nabádá zákazníky, aby ho z pytlíků nevyndavali. Zkrátila také provozní dobu prodejen - otevřeny budou do 20:00. Lidl pak prosí o ohleduplnost nakupujících, k nedostatku roušek se žádný zástupce dosud nevyjádřil.

 

Také Penny Market se podle oficiálních prohlášení snaží co nejvíce ochránit své zaměstnance. "Dezinfekci na ruce posíláme do prodejen pravidelně a zaměstnanci jsou proškoleni. Roušky nosit mohou stejně jako na všech našich Penny prodejnách," uvedla za Penny "Martina".

 

 

Obchodní řetězce také vydaly společné prohlášení. Celé znění:

TN.cz