Tip na výlet

Retro tramvaje se po 65 letech vrací do Prahy. Budou jezdit v běžném provozu

Retro tramvaj T2 - 4
Zdroj: DPP - Martin Brejša
Michaela Trochová
Michaela Trochová
Publikováno 21. 2. 2020
Téma:

Po 65 letech se na pražské koleje vrací tramvaje T2, budou dokonce v běžném provozu.

Pražský dopravní podnik (DPP) rozšířil svou tramvajovou flotilu o dva unikátní kousky. Jde o vozy legendární tramvaje T2, které prošly citlivou, téměř rok trvající rekonstrukcí. Dopravní podnik zrekonstruované vozy představil v pátek 21. února, od 7. března budou brázdit ulice hlavního města v běžném provozu.

 

"Obě renovované tramvaje budeme provozovat na nostalgické lince číslo 23, která vede z Královky přes historické centrum na Zvonařku," potvrdilo DPP na svém facebooku. Tramvají se můžete projet kolem Pražského hradu, Královského letohrádku či Národního divadla.

 

Každá tramvaj je trochu jiná, jedné restauratéři vrátili vzhled z 60. let, druhá připomene svou podobu z let osmdesátých. Díky charakteristickému přesazenému transparentu a světlometu s ozdobnou lištou, lidově "fousem", se T2 ideově přiblížily svým americkým vzorům.

 

GLERIE: Retro tramvaj T2 se vrací do Prahy

1
/
8
Zdroj: DPP – Robert Mara
Retro tramvaj T2 - 1

 

Tramvaj Tatra T2 se vyráběla v letech 1955 až 1962, kdy byly ve výrobě nahrazeny modernějším typem Tatra T3. Celkem se vyrobilo 771 vozů. Kromě Prahy se "Té dvojky" podívaly i do světa, jezdily na Slovensku, Ukrajině nebo v několika ruských městech včetně Moskvy či Petrohradu. V Čechách byly v provozu například také v Liberci, Mostě, Plzni nebo v Olomouci. Vůz s evidenčním číslem 6002, který ve slovenské metropoli jezdil až do roku 1977, byl poté předán pražskému Muzeu MHD. Zde je k vidění dodnes.

 

 

"Všechny T2 - tedy muzejní 6002, dále pak vozy 6003 a 6004, které budou brázdit pražské ulice, budou vystavené v sobotu 22. února od 9:00 do 12:30 před Muzeem MHD," zve k prohlédnutí historických vozů dopravní podnik. Obě rekonstruované tramvaje, kterými se bude možné projet, byly původně postavené pro město Ostrava. Přímo v Praze jezdily pouze první dva prototypy tohoto typu, a to v roce 1955.

TN.cz