ČESKÁ OBCHODNÍ INSPEKCE

Inspekce zkontrolovala pohřební služby. Každá třetí neprošla!

Pohřební služba-ilustrační
Zdroj: Profimedia
Ilustrační snímek
Brabec Martina
Martina Brabec
1.2. 2021 5:45
Téma:

Jedním ze smutných důsledků pandemie je nárůst poptávky po pohřebních službách. Kontrola České obchodní inspekce zjistila, že by při výběru té správné měli být pozůstalí velmi opatrní. Chyby inspektoři odhalily u zhruba každého třetího poskytovatele pohřebních služeb.

Česká obchodní inspekce (ČOI) provedla od července do listopadu 77 kontrol. Porušení odhalila ve více než 30 % případů. "V procentuálním vyjádření došlo, oproti obdobné akci provedené v roce 2017, ke snížení počtu zjištění o 15,8 procent,“ řekl k výsledkům kontrol ředitel ČOI Mojmír Bezecný.

 

Inspektoři pravomocně uložili celkem 20 pokut v hodnotě 32 500 korun. Nejčastěji pohřební služby špatně informovaly spotřebitele o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů. Druhou nejčastější chybou bylo, že prodávající neinformovali spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb v souladu s cenovými předpisy.

 

Nejvíce chyb objevila inspekce v Jihočeském kraji a na Vysočině, kde odhalily problémy u 54 % kontrol. Vyšší počet nedostatků odhalili inspektoři i v Olomouckém a Moravskoslezském kraji, kde byl podíl chybujících 48 %.

 

 

Naopak žádné potíže nenašla ČOI v Jihomoravském a Zlínském kraji. Bez zjištění se obešly i kontroly v Plzeňském, Karlovarském, Ústeckém a Libereckém kraji. V těchto krajích ale provedli inspektoři pouze celkem tři kontroly.


Inspekce radí pozůstalým, aby hlavně nespěchali. "Nenechte si vnutit pohřební služby konkrétního subjektu bezprostředně po úmrtí blízké osoby. Vyberte pohřební službu až po poradě s blízkými nebo na doporučení důvěryhodného člověka," uvedl mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.


Lidé by také měli před sepsáním objednávky požadovat konkrétní cenu a objednávku by měli mít písemně včetně kalkulace.

 

Nebezpečí hrozí při nákupu přes internet. Podívejte se na jaké eshopy si dát pozor:

TN.cz