osm vyhaslých životů

Smrt ošetřovatelek ho přiměla mluvit: Tohle řekl řidič mikrobusu

Tragická nehoda na Slovensku
Zdroj: Policie SR
Při nehodě na Slovensku zemřelo osm lidí
Téma:

Nad tragickou nehodou, která se v sobotu ráno stala u obce Nitrica v okrese Prievidza a při které zemřelo sedm žen a řidič mikrobusu, visí stále řada otazníků. Řidiče kamionu, který jako jediný nehodu přežil, propustili v pondělí z nemocnice, k neštěstí ale mluvit nechce. Kdo se ale rozhodl mluvit, je řidič, který v minulosti také ošetřovatelky do Rakouska vozil.

Tragická nehoda vyvolala řadu otázek. Nejen ošetřovatelky, které do Rakouska jezdí pečovat o nemocné, ale řidiči, kteří je tam vozí, začali mluvit. A zdá se, že obrovská tragédie odkryla to, o čem se na Slovensku dosud jen šeptá. Bývalý řidič, který ošetřovatelky vozil za prací, přiznal, jak dlouhé trasy musel absolvovat úplně sám. Píší o tom tvnoviny.sk.

 

"Nejdéle jsem seděl za volantem 36 hodin bez spánku, bylo to 2200 km přes severní Německo až po jižní Španělsko. Nezvládl jsem to, musel jsem si zdřímnout. Přijel jsem o dvě hodiny pozdě na vykládku a další týden mě propustili. Co má řidič udělat s těmi osmi ženami, které veze domů? Vyložit je na parkovišti a říct, ať si jdou po svém nebo že si jde na pět hodin pospat, protože je unavený?" popsal bývalý šofér.

 

GALERIE: Tragická nehoda na Slovensku

1
/
12
Zdroj: Facebook/ Policajný zbor SR
Tragická nehoda na Slovensku - 1

 

Upozornil také na to, že pro firmu jsou dva řidiči dvojnásobné náklady. Ani agentura, ani ošetřovatelky nechtějí platit víc. Ženy zase argumentují tím, že i kdyby si chtěly připlatit, nemohou, protože jsou nuceny využívat dopravu, kterou vybere agentura.

 

 

Proti tomuto nařčení se ale ohrazují majitelé jiných agentur, které zprostředkovávají práci v zahraničí. "Pokud agentura pošle jen jednoho řidiče, tak bych ošetřovatelkám radil vystoupit z auta a nikam nejezdit. Jezdíme do Salzburgu denně, musí jezdit dva řidiči. Je to víc než osm hodin a dá se to snadno dosledovat. Buď máme GPS monitoring, nebo se dělají výkazy jízd a potvrdit to mohou i ošetřovatelky," tvrdí jeden z majitelů Cyril Lazúr.

 

I nepoctivé agentury mají bohužel oporu v zákoně. Přepravce totiž funguje jako taxislužba a při tomto druhu přepravy nejsou stanoveny doby jízdy, pravidelné odpočinky ani certifikáty řidičů jako kvalifikační karta, psychotesty či zdravotní způsobilost. Legislativní změnu už prý má na stole ministerstvo.

 

Podívejte se na reportáž televize Markíza:

 

ČTĚTE TAKÉ:

TEST: Dokážete poskytnout první pomoc?

VÁŠ PŘÍBĚH: Naše životy změnila dopravní nehoda

Nikola, která přežila děsivou jízdu u Obrnic: Přestala slyšet a bojí se setkání s matkou Nikoly B. († 21)!

VOYO

Sledujte Televizní noviny ve Full HD a bez reklam na Voyo.cz

mom TN.cz