chtějí zpátky peníze

Absurdní reklamace Čechů: Stan bez klimatizace i těstoviny v Itálii!

Téma:

Čeští turisté letos reklamují dovolené méně než vloni, přibývá ale stížností na věci, které cestovní kanceláře neovlivní - například na nepříznivé počasí nebo příliš velké vlny. A vyhrožují kvůli tomu soudními spory.

Celkově oproti loňsku reklamací zájezdů ubylo, zato ale stoupl podíl těch zamítnutých. Češi totiž dokážou reklamovat téměř vše.

 

"Řidiče autobusu práce očividně nebavila, neboť se za volantem neusmíval," stěžoval si jeden z českých turistů. "V písku na pláži se nedalo projet s kočárkem,“ přidal se další. Jinému zase chyběla společnost. "V penzionu jsem byl úplně sám. Byl jsem tam osamělý a necítil jsem se dobře," uvedl.

 

A to není všechno. Čechům vadí příliš žhavý písek na pláži, nebo přítomnost otravných komárů v kempu. Některým se dokonce nezdálo, že na dovolené v Itálii podávali většinu jídel s těstovinami. A tak to okamžitě reklamovali.

 

 

"Objevila se například stížnost na neustále se shrnující prostěradlo, přičemž klient žádal padesát procent z ceny zájezdu, což považujeme za neadekvátní částku," sdělila Tereza Picková z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

 

Jiný český turista si například stěžoval, že ve stanu postrádá klimatizaci. Své požadavky klienti často uplatňují pod pohrůžkou předání věci právníkům.

 

S podobnými reklamacemi klienti neuspějí. Nárok na uznání reklamace mají ale třeba v případě opožděných letů, záměny objednaného typu pokoje, chybějící klimatizace nebo balkonu (pokud byl objednán), nebo nevyhovující úroveň čistoty. Problémy by ale měli turisté řešit především ihned na místě pobytu.

Jan Mareš/ lud TN.cz