Extrémní test na Lipně

UPGRADE: Elektrokola na Šumavě. Zátěžák pro stroje i štáb

Téma:

Krásná šumavská krajina kolem přehrady Lipno se stala místem, kde štáb pořadu Upgrade otestoval kvalitu a výdrž elektrokol a elektrokoloběžek. Výsledky vás možná překvapí.

Zátěžák pořadu Upgrade dal tentokrát pořádně zabrat nejen technice, ale také inženýrům destrukce. V opravdu extrémním terénu podrobili nemilosrdnému testu trojici elektro přibližovadel. K zátěžovému testování si vybrali elektrokolo Lovelec Flanders Classic Black, elektrokolo Agogs Barack a elektrokoloběžku Hugo Bike.

Výjezd na strmou sjezdovku, downhill po bikerské trati a závod na výdrž – to byly tři disciplíny, kterým jsme testované stroje podrobili. Tráva, seno, štěrk, vyježděné rigoly a hodně nezpevněný terén byly pro stroje ve spodní části lipenské modré sjezdovky tvrdým oříškem.

Nejlépe si s podmínkami překvapivě poradilo městské kolo „pro dámičky“. Lovelec Flanders Classic Black, luxusní elektrokolo tzv. holandského typu, má udávaný dojezd 40 – 70 km a pořídíte ho od 28 tisíc korun. Do prudkého kopce „přešlapalo“ elektrokoloběžku Hugo Bike. Ta je sice vhodná i do lehčího terénu, ale tady „o galusku“ prohrála. Hugo Bike má zabezpečení startovacím klíčkem a alarmem a dojezd na jedno nabití je slušných 85 km. Za to ovšem zaplatíte 43 tisíc Kč. Jako nejslabší se v terénu ukázalo elektrokolo s nejsportovnějším vzhledem. Agogs Barack disponuje skládacím mechanismem tzv. vše jednou rukou, ale to mu lepší než třetí místo nezaručilo. Baterie má nadprůměrný dojezd 70 km a při koupi si připravte 31 tisíc korun.

Reportér Televizních novin Michal Čoudek a inženýři destrukce se nezastavili ani před prudkým, kamenitým a překážkami posetým sjezdem po bikerské trati. Downhill šel díky většímu průměru kol opět nejlépe „létajícímu Holanďanovi“. Elektrokoloběžka i sportovní speciál často dopláceli na nižší „spodek“. Dostat se v pořádku dolů se ale podařilo všem.

Vytrvalostní závod pak měl ukázat výdrž baterií jednotlivých strojů. Na trase z Lipna nad Vltavou na zříceninu Vítkův hrádek u obce Svatý Tomáš se jako jasný vítěz ukázala elektrokoloběžka Hugo Bike. Energie z její baterie ji dovezla vítězně do cíle a hodnoty udávané výrobcem mají realistický základ. Obě elektrokola potvrdila, že jsou více městskými vozítky. Luxusní Lovelec dorazil na druhé pozici s minimálním zůstatkem energie. Sportovní model Agogs měl v kopcích problémy a i přes zbývající skoro polovinu kapacity baterie neměl na víc než čestné třetí místo.

Překvapivým vítězem se tak stala elektrokoloběžka Hugo Bike. Nezradí vás při jízdě do kopce ani v lehčím terénu a má výbornou výdrž baterie. Obě elektrokola si své zákazníky jistě najdou, ovšem budou se rekrutovat zejména z obyvatel měst a vesnic s možností využití jízdy po asfaltových silnicích nebo betonových cestách.

pel