Výrobce alkoholu skončil u soudu

Uráží populární alkohol křesťany? Jägermeister musel za logo bojovat

Jägermeister
Zdroj: Profimedia
ilustrační foto
Téma:

Logo populární značky Jägermeister se ve Švýcarsku stalo předmětem diskuzí. Švýcarskému federálnímu institutu pro duševní vlastnictví se nelíbila jeho současná podoba: vyobrazení jelena se zářícím křížem mezi parožím.

Členové institutu argumentovali, že současná podoba loga může urážet křesťanské země. Institut tak na chvíli překazil snahy německého výrobce alkoholu, aby rozšířil svou obchodní značku také na kosmetiku a zábavní služby.

 

Celý spor tak musel řešit Švýcarský federální soud. Ten ale nakonec rozhodl ve prospěch Jägermeisteru a uvedl, že neuráží žádná náboženství. Soud zohlednil především skutečnost, že firma i logo mají mnohaletou tradici.

 

 

"Časté používání loga Jägermeisteru postupem času oslabilo jeho náboženský charakter," informoval portál Swissinfo.

 

Logo odkazuje ke sv. Hubertovi, apoštolu z Arden, který se údajně při lovu setkal s jelenem, jemuž zářil kříž mezi parožím. Po chvíli k němu promluvil nadpřirozený hlas a vyzval ho, aby začal hledat víru.

Související témata:
pb TN.cz