Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Publikováno 15. 3. 2019
ČSOB

Útok na účty klientů! Banka varuje před velkým podvodem

Problémy s účty ČSOB
Zdroj: Getty Images

Před podvodným emailem varuje Československá obchodní banka (ČSOB). Klientům přišla zpráva vyzývající je k aktualizaci zabezpečení. Odkaz vede na stránku, která se tváří jako internetové bankovnictví ČSOB, ve skutečnosti se ale přihlašovací údaje odešlou útočníkům.

ČSOB u tzv. phishingovém útoku informovala na svém webu. Klientům přišly podvodné emaily, které je vyzývají, aby se přihlásili do internetového bankovnictví a aktualizovali zabezpečení, jinak jim hrozí zablokováním účtu.

 

Podvodný email dokonce varuje před viry a on-line podvody. Adresa odkazu v emailu se sice tváří jako odkaz na internetové bankovnictví ČSOB, ve skutečnosti ale odkaz vede na úplně jinou stránku. Ta se na první pohled tváří jako elektronické bankovnictví ČSOB.

 

Podvodný email od ČSOB
Zdroj: ČSOB Pojišťovna Podvodný email od ČSOB

 

"Zde po zadání přihlašovacích údajů a zadání SMS klíče zobrazí chybu s pokynem na vyčkání zaslání dalšího SMS klíče. Ve skutečnosti však dochází k odeslání přihlašovacích údajů útočníkům, kteří potom na skutečných stránkách elektronického bankovnictví mohou provést přihlášení a zadat platbu," uvedla banka ve varování.

 

Jako vodítko, že se jedná o podvod, by měla uživatelům posloužit adresa odesílatele. Emaily totiž chodí z adresy log@skwizard.sk. Banka také upozorňuje, že ona nikdy změnu přihlašovacích údajů do internetového bankovnictví přes email nevyžaduje!

 

 

 

"Při komunikaci s bankou důkladně kontrolujte zasílané informace. Pokud se přihlašujete nebo potvrzujete transakce prostřednictvím SMS klíče nebo Smart klíče, přečtěte si vždy celou zprávu. Vyhledejte v ní popis transakce (např. při zadávání plateb typ transakce, číslo účtu příjemce a částku) a zkontrolujte i číslo transakce. Pokud se všechny informace na telefonu i na počítači shodují, můžete transakci potvrdit," radí banka, jak úspěšnost útoků eliminovat.

 

Zásady bezpečného internetového bankovnictví shrnula v devíti bodech. Klientům radí používat bezpečný počítač, chránit přihlašovací údaje, pečlivě volit hesly a PIN kódy, chránit mobilní telefon, k přihlašování používat SMS klíč nebo Smart klíč, přihlašovat se pouze na stránkách internetového bankovnictví, ignorovat nedůvěryhodné emaily, nechat si posílat SMS zprávy a emaily s informacemi, co se na vašem účtu děje a pečlivě číst veškerou komunikaci s bankou.

vbo TN.cz
Reklama