Modernizace železnice

Železničáři razí tunel na Táborsku, vlaky budou jezdit rychleji

Vítězslav Boch
Vítězslav Boch
Publikováno 14. 8. 2020
Téma:

Razící stroj v pátek dopoledne razí tunel u Mezna na pomezí Středočeského a Jihočeského kraje. Ten je součástí modernizace tzv. 4. železničního koridoru spojujícího Prahu, Jihočeský kraj a Rakousko. Na dokončení ražby se přijede podívat ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO).

Tunel u Mezna je součástí úseku Sudoměřice – Votice na modernizovaném 4. železničním koridoru. Tunel měří 840 metrů a jeho ražba začala vloni v září. Tou dobou stavební firmy razily už také nedaleký tunel Deboreč, který měří 660 metrů.

 

Modernizace železničního úseku byla v těchto místech nutná. Stará trať má jen jednu kolej a klikatí se v terénu, díky tunelům ji Správa železnic může narovnat a zdvojkolejnit. Rychlost se zvýší na 160 km/h, cesta expresem z Prahy do Tábora by se měla zkrátit na necelou hodinu. Správa železnic bude prověřovat i to, jestli by se v modernizovaném úseku nedala výhledově zvýšit rychlost na 200 km/h.

 

 

Slavnostního proražení tunelu se u portálu na straně směrem k obci Mezno zúčastní také vicepremiér, ministr průmyslu a obchodu a ministr dopravy Karel Havlíček.

 

Tunel Mezno je jedna z posledních staveb, kterou na IV. koridoru zbývá dokončit. Modernizovaný úsek Sudoměřice – Votice měří bezmála 20 kilometrů. Stavba byla zahájena v roce 2018, skončit by měla v srpnu příštího roku. Další rok budou ještě stavbaři okolí trati upravovat.
 

Podívejte se na vizualizaci modernizovaného úseku:

TN.cz