Tisková zpráva
Toto je tisková zpráva. Redakce TN.cz neovlivňuje jeho obsah.

Zlato a.s. zahájilo strategickou spolupráci s významnými prodejci investičního zlata a hodlá dále rozšířovat svůj tržní podíl formou fúzí a akvizic

Akciová společnost Zlato založila společný podnik se společností IBIS InGold a jedná o fúzích s dalšími významnými prodejci investičního zlata na českém trhu.

Uvedl to dnes na tiskové konferenci statutární ředitel společnosti Libor Křapka s tím, že po fúzích hodlá mít Zlato a.s. téměř třetinový podíl na tuzemském trhu s investičním zlatem, a to v horizontu dvou let. Probíhající jednání o fúzi a strategické spolupráci potvrdili přítomní zástupci dalších dvou firem – Lumír Vaštík za Fidea Metal Import a Libor Kochrda ze společnosti IBIS InGold.

„Akciová společnost Zlato má ambici být jedničkou na tuzemském trhu s investičním zlatem. Nejrychlejším způsobem, jak toho dosáhnout, jsou akvizice nebo dohody s jinými subjekty působícími na trhu,“ uvedl Libor Křapka. Podle jeho odhadu by jednání o první fúzi měla být dokončena v horizontu několika týdnů. Po dokončení všech plánovaných fúzí hodlá mít Zlato a.s. 30% tržní podíl v tuzemském prodeji investičního zlata, zdůraznil.

„Fúze se společností Zlato je pro Fidea Metal Import jednou z přirozených možností dalšího růstu s aspektem nabídky ještě lepších podmínek prodeje zlata našim zákazníkům. K těm patří okamžité dodání a garance odkupu bez jakékoli přirážky. O transparentních cenách a výrazné bonitě internetového projektu zlato.cz ani nemluvě,“ konstatoval její statutární ředitel Lumír Vaštík.

Ředitel společnosti IBIS InGold Libor Kochrda potvrdil založení společného podniku „Zlaté spoření“, který bude na platformě www.zlato.cz nabízet spoření do zlata. „Spoření je stále oblíbenější formou nákupu tohoto cenného kovu, i proto, že proces je velmi jednoduchý a přehledný. Nejde o velké částky, a spoření je tak přístupné téměř všem. Jeho popularita narůstá i z toho důvodu, že cena zlata vyjádřená v korunách v posledních desíti letech, i díky rostoucímu kurzu dolaru, stoupá v průměru o 17% ročně. To je rozhodně zajímavější nežli mizivé či téměř nulové úroky v bankách, nebo dokonce záporné výnosy v případě mnohých dluhopisů,“ řekl.

Představitelé společnosti Zlato a.s. na tiskové konferenci také představili prvního ambasadora značky, jímž se stal známý hudebník a vynikající saxofonista Felix Slováček. Ten prozradil, že jeho vztah k investičnímu zlatu a k zlatým mincím, které pro sebe nakupuje dlouhodobě, není náhodný. Vypěstovali ho v něm jeho otec a dědeček. A dodnes jim za to vděčí. „Každá domácnost by měla mít ve zlatě zhruba desetinu svého majetku. Nevíte, co se stane. Zlato je stará poctivá jistota,“ řekl Slováček.
 

Související témata:
Tisková zpráva