Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Nespokojení zákazníci

Změna ceníku pošty? Vždyť ani nedoručují balíky, stěžují si lidé

Česká pošta - 4
Zdroj: TN.cz/Jakub Deml

Na zprávu o zdražování některých služeb České pošty už začali reagovat nespokojení klienti. Ti kontroverzní krok rozhodně nevítají, naopak. Redakci TN.cz se ozvalo hned několik čtenářů, kteří se podělili o negativní zkušenost s doručováním a diví se, jak si vůbec může pošta takovýto krok dovolit. Jenže pošta se brání - a tvrdí, že naopak někteří zákazníci mohou dokonce ušetřit.

Jedním z nespokojených klientů České pošty je například pan Jiří S., který žije v zahraničí a kvůli domácí korespondenci si proto v Žamberku zřídil P. O. Box. Jenže pošta mu do něj skoro vůbec nechodí.

 

"V podstatě se mi poslední tři roky ztrácí pošta - i když jsem sám byl na místní poště a domlouval to s nimi. Na P. O. Box mám samozřejmě i smlouvu. Ale stejně mi tam skoro nic nechodí a šéfová z pošty nemá zájem situaci řešit. Několikrát se mi stalo, že dopis vrátili odesílateli s tím, že je nedoručitelný," řekl redakci TN.cz pan Jiří. Tomu prý vrátili peníze za pronajatý P. O. Box jen jednou, kdy sama pošta uznala chybu. Pak ale pokračovala v předchozích praktikách.

 

A podobné zkušenosti a názory se kupí. "Byla jsem na nemocenské bez vycházek, proto jsem ani nemohla být jinde než doma. Večer mi ale přišla zpráva, že byly zamčené dveře a balík je proto nedoručitelný. Nechápu to, každé vchodové dveře jsou přeci zavřené. Proto jsou vedle zvonky, na které se zvoní - a musím podotknout, že ten můj je opravdu funkční. A také musel mít doručovatel mé telefonní číslo... Nicméně balík mi odvezli na poštu, na kterou jsem si právě kvůli nemocenské dojít prostě nemohla," popsala Aneta N. z Prahy.

 


Pan Slavo K. tyto zkušenosti jen potvrzuje: "Bydlel jsem v Mladé Boleslavi a za pět let jsem dostal zásilku do ruky jen jednou. Oznámení o tom, že u mě byl někdo s balíkem, jsem vždy dostal až poté, co jsem si ho už šel na poštu vyzvednout sám."


Problémy popsal i pan Bohumil S. z Vamberka, tomu od začátku prosince nedoručili hned několik zásilek. "6. února bylo manželce sděleno, že jí bude doručován balík do ruky. Celý den jsme byli doma. Odpoledne manželka volala na poštu, kde jí řekli, že nebyla zastižena doma a balík je proto na poště. Neměli jsme žádnou výzvu ve schránce, žádnou SMS," popsal pan Bohumil jednu z událostí a dodal: "vůbec mě nezajímá, že jim chybí lidi. Zaplatil jsem si za služby a chci, aby je dodržovali. Zdražování služeb jim nepomůže, spíš naopak."


Právě zdražování je to, co se zákazníkům na nové cenové politice v souvislosti s nespolehlivostí doručování nelíbí. Jenže Česká pošta nový ceník brání.


"Nedá se jednoznačně říci, že odesílání balíků prostřednictvím České pošty podraží. Někteří zákazníci naopak při odesílání balíků mohou nyní ušetřit. Navíc zavádíme tzv. e-štítek, což znamená, že si klient v aplikaci nebo na webu www.postaonline.cz předvyplní adresní údaje. Klient ušetří jednak čas u poštovní přepážky a navíc získá slevu 10 Kč. Další slevu na odesílání balíků ve výši 10 Kč získají klienti, kteří jsou držiteli Zákaznické karty České pošty," obhajoval novinku mluvčí České pošty Ivo Vysoudil.

 


Nově se balíky nebudou posuzovat podle váhy, ale rozměrů. "Balíky budou rozdělovány podle nejdelší strany do kategorií: S (35 cm), M (50 cm), L (100 cm), XL (240 cm). Smyslem této úpravy je především zefektivnit procesy při třídění balíků či přepravě – pokud budou mít balíky standardizovaný obal (tzn. že drží tvar), může se s ním při přepravě lépe manipulovat, více se jich vejde do přepravních klecí atp. Naopak nestandardizované balíky, které nedrží tvar nebo jsou například v černém obalu se musí třídit ručně, nikoliv automaticky," dodal mluvčí pošty.


Podle něj změna zjednoduší i podání pro klienty. Ti si prý mohou změřit balík sami a hned budou vědět, kolik zaplatí. Změna by měla také zjednodušit přípravu na budoucí produkty České pošty, jako je například zavedení výdejních či příjmových schránek na zásilky.

nor TN.cz