Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Aktualizováno 27.3. 2013 13:04
Neštítí se ničeho

Falešný příbuzný obral seniorku, vydával se za vnuka

Obral seniorku
Zdroj: Mediafax

Známou fintu použil v Příbrami podvodník, kterému se podařilo obrat seniorku o úspory. V telefonu se představil jako vnuk s tím, že nutně potřebuje půjčit na auto a peníze vyzvedne jeho přítelkyně, řekla ve středu Mediafaxu policejní mluvčí Monika Schindlová.

Devětaosmdesátiletá důchodkyně uvěřila, že jí skutečně telefonoval její vnuk a přišla tak o čtyřicet tisíc korun. Teprve když za několik dní zjistila, že šlo o podvod, obrátila se na policisty.


„Několik desítek seniorů ročně sedne na lep podvodníkům, kteří používají různé legendy, kterými je chtějí obelstít. Využívají různé záminky, aby se dostali k penězům a ničeho se neštítí. Snaží se vloudit do bytu, a pokud nevylákají peníze přímo od důvěřivých občanů, obydlí prohledají a odcizí peníze,“ dodala mluvčí.


Zloději si seniory tipují například podle telefonních seznamů a vodítkem jsou pro ně dnes již téměř nepoužívaná jména jako Žofie, Hilda a podobně.


„Pokoušejí se dostat do bytů za účelem odečtu plynu nebo elektřiny, vydávají se také za zástupce různých firem, kteří chtějí zlepšit životní úroveň důchodců a roznášejí například sociální dávky nebo obědy. Dále nabízejí slevy na léky, výměnu oken, tvrdí, že mají zájem o koupi nemovitosti v obci nebo naoko vykupují staré železo či starožitnosti. Zkouší i předání smyšlené výhry, kdy tvrdí, že mají pouze bankovku ve větší nominální hodnotě a potřebují rozměnit. Přitom pozorují, kam jde dotyčný pro peníze,“ vysvětlila Schindlová.


Policisté upozorňují, že důležitou zásadou je nevěřit neznámým lidem, nevpouštět je do bytu a vůbec neotvírat dveře, pokud nevíme, kdo je za nimi. „Přijde-li například nějaký opravář, měl by předložit průkaz totožnosti. Doma by člověk neměl mít větší obnos peněz a příliš cenné věci. Je nutné si také dávat pozor na podomní prodejce rádoby výhodného zboží,“ ukončila mluvčí.


Policisté po podvodnících pátrají.
 

Mediafax/luk
Reklama