Bártův plán: Mýtné budou platit všichni řidiči, bude na dálnice

Ministr dopravy Vít Bárta
Zdroj: Mediafax
Ministr dopravy Vít Bárta chce zpoplatnit nové úseky dálnic pro všechny

Ministr dopravy Vít Bárta (Věci veřejné) chce, aby mýtné platili i řidiči osobních aut a dálnice stavěli investoři, kteří pak vynaložené finance získají zpět právě z mýtného.

Píše o tom deník Právo.

Bárta chce využít francouzský model spolupráce veřejného a soukromého sektoru PPP. Stát by měl financovat jen přípravné práce a výkup pozemků. Soukromý investor vzejde z výběrového řízení a po dokončení bude komunikaci 20 až 30 let provozovat než získá zpět všechny náklady a navíc přiměřený zisk. Během těchto let ovšem bude muset komunikaci udržovat a opravovat.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Úseky českých dálnic jsou nezkolaudované. Už léta




"V dokumentu, který už prošel vládou, předpokládáme, že celkem soukromé firmy na realizaci projektů PPP do roku 2020 vynaloží 131 miliard korun. Je to smělý a zásadní projekt, jenž nemá obdoby," vysvětlil Bárta na středečním semináři v Poslanecké sněmovně.

Rozšíření D1

Konkrétně by mělo jít o projekty rozšíření dálnice D 1 mezi Mirošovicemi a Brnem, severní část pražského okruhu, úsek dálnice D 3 z Veselí nad Lužnicí do Českých Budějovic a silnici R 35 z Mohelnice do Opatovic nad Labem.

Systém PPP má ovšem i svá úskalí. Šéf Státního fondu dopravní infrastruktury Gustav Slanečka ve středu připomněl stavbu 30kilometrového úseku dálnice mezi Budapeští a Vídní, který zkrachovala kvůli příliš vysokému mýtnému stanovenému investorem. Nakonec ji vykoupilo Maďarsko a mýtné zrušilo.

Pro tento prvek stránky je nezbytný plugin flash.

tn.cz / Mediafax