Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

KONEČNĚ! Stát se dohodl s farmářkou Havránkovou na pozemcích pro D11!

Ludmila Havránková podepisuje smlouvu s ŘSD
Zdroj: Ministerstvo dopravy ČR
Ludmila Havránková při podpisu smlouvy s ředitelem ŘSD Jiřím Švorcem.

Farmářka Ludmila Havránková podepsala s Ředitelstvím silnic a dálnic smlouvu na prodej svých pozemků. Stavbě dálnice D11 do Hradce Králové tedy nestojí nic v cestě. Za jedenáct hektarů farmářka od státu dostane 90 milionů korun a další pozemky smění s Pozemkovým fondem, zjistila TV Nova.

Ludmila Havránková válčila postupně s dvanácti ministry dopravy. Někteří jí nabízeli peníze, jiní vyhrožovali vyvlastněním, další zkoušeli obě metody zároveň. Domluvili se s ní až poslední dva.
 

PODÍVEJTE SE NA REPORTÁŽ TV NOVA:

 
Statkářka opravdu smlouvu před pár dny podepsala. "Ano, smlouva je podepsána,“ potvrdila Havránková.
 
"Teď je potřeba dotáhnout některé věci do konce, spíše procesního charakteru, ale v zásadě je hotovo,“ říká s úlevou ministr dopravy Radek Šmerda.
 
Podle smlouvy, kterou má TV Nova k dispozici, dostala Ludmila Havránková za 11 hektarů pozemků 90 milionů korun.
 
Navíc se podařilo vyřešit problém s pozemky, na kterých Havránkovi hospodaří, ale které budoucí dálnice znehodnotí. Statkářka si koupí parcely někde jinde a smění je s Pozemkovým fondem za ty, na kterých se spolu dohodli jako na náhradních. A cenový rozdíl mezi nimi fondu doplatí.
 
U podpisu dohody byl i předchozí ministr dopravy Vít Bárta. "Slíbili jsme, že nebudeme média informovat o řadě jednání, která mezi ministerstvem dopravy a paní Havránkovou proběhla. Podaná ruka platila od první naší schůzky. A výsledek zveřejňujeme až nyní,“ říká.
 
Spor státu s Ludmilou Havránkovou trval bezmála dvacet let. Tehdy už její rodiče psali dopisy na všechny strany, že kvůli dálnici může být problém. Celou historii vleklého sporu si můžete připomenout TADY.
 
Jakmile se ukončí převod pozemků, nic nebrání tomu, aby se stavba dálnice opět rozběhla. "V tuto chvíli se jedná o zprovoznění úseku 3,7 kilometru, z čehož 1,2 km je už postaveno, ale neprovozováno, takže zbývá postavit zhruba 2 a půl kilometru,“ sdělil ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jiří Švorc.
 
Pokud tedy půjde všechno dobře, včetně geologických nebo archeologických průzkumů, mohlo by se po D11 do Hradce Králové jezdit za dva, maximálně za dva a půl roku.

 

s přispěním Jakuba Vrány tn.cz / TV Nova