Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Aktualizováno 18.3. 2013 20:43

Limonády v PET lahvích vytlačuje točené nealko

Limonáda
Zdroj: SINOP CB a.s., chladící technika

Zatímco prodej lahvových nealkoholických nápojů v Česku v posledních letech klesá, na oblibě získávají točené limonády, nealkoholická piva i nejrůznější sirupy. Specifickým hitem jsou pak domácí přístroje na výrobu limonád.

Ač lidé v současné ekonomické situaci méně utrácejí, a to i za nealkoholické nápoje, existují segmenty trhu, kterým se daří. Češi si totiž v poslední době výrazně oblíbili stáčené nealkoholické nápoje v restauracích a začali si také pořizovat vlastní přístroje na výrobu limonád do svých domovů. A restauratérům tento trend vlastně ani nevadí. Točené limonády jim totiž přinášejí méně problémů, a to především v podobě snazší manipulace s obaly.
 

Nový trend navíc v současnosti ještě více posílí fakt, že ministerstvo zdravotnictví předkládá nový zákon, který nařizuje restauracím podávat alespoň jeden nealkoholický nápoj levnější než alkoholický. Při současné poptávce tak však už většina obchodníků stejně činí.
 

Průkopníkem točených nealkoholických nápojů v restauracích je přitom v Česku jednoznačně kofola. V poslední době však naskakují do tohoto segmentu další společnosti a přidávají se i pivovary.
 

Točené limonády v restauracích a domácí sodovkovače přitom nejsou nic nového. Nyní je však možností, jak si připravit nealkoholický nápoj jinak než z plastové či skleněné lahve, čím dál tím více. K tomu přispívá i stoupající kvalita a šíře nabídky zařízení, ať už výčepních, nebo výrobníků sodové vody a limonád.
 

A s vyšší poptávkou nabízí současný trh i řadu technologických novinek. Dostupné pro domácnosti i restaurace tak jsou už například přístroje typu post-mix s dotykovým ovládáním, elektronickými výdejníky, možností nastavení dávkování sirupu a použití ekologických chladiv či uhlíkovými filtry, které zaručují, že kvalita vstupní pitné vody z vodovodu nekolísá - více na sinop.cz.

 

Mediafax