past na zákazníky

Módní obuv se nedá nosit a reklamace jsou problematické

Módní obuv nebo dokonce vysoce módní obuv je trik na zákazníky. Boty s tímto označením, nejsou určené na běžné nošení a obchodníci jejich reklamace neuznávají. Česká obchodní inspekce za necelý rok přijala kolem 650 stížností.

Pokud si zakoupíte obuv s označením  módní nebo vysoce módní  počítejte s tím, že si novou radost moc dlouho neužijete. Boty nejsou na dlouhodobé nošení za každých podmínek, ale jen na parádu a to pouze ve vhodném počasí.

 

Prodavač by měl zákazníky o tomto problému informovat ještě před tím, než nekvalitní obuv zakoupíte. Jestli to ale prodávající dělají, to je otázkou. Většinou to řeší tak, že vám do krabice s botami přibalí leták o tom, jak velice náchylnou a nekvalitní obuv používat nebo nepoužívat, aby vám vydržela alespoň o měsíc déle. Samozřejmě s velikostí písma se vyhráli natolik, že jeho drobnost je možno přehlédnout. Když pak obuv přijdete reklamovat, uslyšíte jen: "zamítnuto“! S reklamací nemáte žádnou šanci!

 

Česká obchodní inspekce už o tom ví své. Během posledních devíti měsíců jí totiž zavalilo kolem 650ti stížností. "Je chybou zákazníků pokud v tomto případě nereagují tak, aby podali žalobu k soudu. Jsem naprosto přesvědčen, že žádný soud by nevyložil slovo módní jako synonymum s omezenou použitelností!“ tvrdí právník Tomáš Pelikán.

 

 

Jestliže jste zjistili, že už doma takovou obuv máte, přečtěte si návod, jak ji správně používat. Raději si je spíše vystavte nebo o ně přijdete. A pokud se tedy chystáte udělat si radost a zakoupit si nový pár bot, informujte se předem než zaplatíte, ať obchodníkům nenaletíte.

VOYO

Sledujte Televizní noviny ve Full HD a bez reklam na Voyo.cz

eja s přispěním Kláry Brunclíkové TN.cz