Pozor na silnici u Makotřas. Umírá tam nejvíc lidí!

smrtelná nehoda
Zdroj: Mediafax

Nejnebezpečnějším místem v česku je silnice I/7 u Makotřas ve Středních Čechách. Podle statistik českých pojiš´toven tam dlouhodobě umírá nejvíce lidí.

"České silnice čím dál častěji lemují pomníčky, květiny a svíčky. Těchto smutných míst bohužel rok od roku přibývá. V České republice totiž existují lokality, které mají oproti jiným velmi nepříznivou nehodovou bilanci a co je ještě závažnější, na jejichž smutném kontě končí lidské životy a zdraví. Jedna z českých  pojišťoven proto zmapovala pro motoristy nejkritičtější lokality na dálnicích, rychlostních silnicích a komunikacích I. třídy, při jejichž průjezdu by si měli řidiči dávat obzvlášť pozor," přiblížil projekt mluvčí pojišťovny Václav Bálek.

 

Nejnebezpečnější lokalitou České republiky je podle tohoto projektu silnice I/7 v katastru obce Makotřasy ve Středočeském kraji. V tomto území se stalo osm, tedy nejvíce ze sledovaných závažných nehod, jejichž důsledkem byla celkem dvě smrtelná, šest těžkých a osm lehkých zranění. Všechny nehody se staly ve dne, pět jich skončilo srážkou s pevnou překážkou, šest na mokré vozovce za deště nebo mrholení. Sedm z nich se odehrálo před křižovatkou s III/00715. O tom, že jde o velmi nebezpečnou lokalitu, svědčí i to, že je zde evidováno dalších 17 méně závažných nehod.

 

Nebezpečené Střední Čechy

 

Černé prvenství mají střední Čechy, v 20 nejkritičtějších lokalitách se totiž vyskytuje nejčastěji Středočeský kraj, a to celkem čtyřikrát. Plzeňský a Olomoucký kraj třikrát, dvakrát pak Zlínský, Královéhradecký, Jihomoravský a Jihočeský kraj a po jedné lokalitě má Karlovarský a Ústecký kraj. Ostatní kraje se mezi nejkritičtějšími místy nevyskytují vůbec.

 

"Přestože jde povšechně o velmi rozdílné oblasti i nehody, z celkových čísel je možné identifikovat několik obecnějších závěrů i specifik pro jednotlivá místa. Většina nehod v kritických lokalitách se stala ve dne, na suché vozovce a karambol zavinil řidič motorového vozidla, který nebyl pod vlivem alkoholu," uvedl člen správní rady Allianz Nadačního fondu Tomáš Vysoudil.

 

Alkohol se "podepsal" na 13 nehodách, ve dvou lokalitách hned dvakrát, a to v Plzeňském kraji na silnici I/22 ve Spáňově a v Královéhradeckém kraji na silnici I/33 v Jaroměři. Většina nehod se stala ve dne, jedno území však bylo výjimečné a všechny nehody se tu staly v noci, a to na silnici I/26 v Babylonu v Plzeňském kraji. "Jak už bylo uvedeno, většina nehod se stala na suché vozovce, ale i zde najdeme výjimky, kdy úplně všechny, případně dominantní část nehod, byla na mokré vozovce. Například ve středočeských Makotřasech, to bylo šest nehod z osmi, v Jaroměři tři nehody ze čtyř," popsal další nebezpečná místa Bálek.

 

Na silnicích se většinou umírá mimo města

 

Rizikové lokality se obvykle nacházely mimo zastavěné území a také u těch městských byl chodec jako účastník nehody spíš výjimečný. Ale existují místa, kde všechny vážné nehody byly pouze s chodcem – a to v Ústí nad Labem, ve Vizovicích, Valašských Kloboukách, Hlinsku a Chrudimi.

 

Jedním z významných faktorů, které zvyšují závažnost následků dopravních nehod, jsou nechráněné, nebo špatně chráněné pevné překážky. Přestože většinou se takové nehody vyskytovaly spíše výjimečně, existují lokality, které jsou z tohoto úhlu pohledu zvláště nebezpečné. Znovu se ve výčtu objevují Makotřasy, pevná překážka "překážela" v pěti nehodách z osmi, v Jaroměři a v Bělé pod Pradědem ve třech ze čtyř bouraček.

 

Projekt  vycházel ze statistických údajů databáze dopravních nehod s vážnými následky v podobě těžkých zranění, nebo úmrtí a jejich lokalizace. Sledoval zejména havárie, které se udály za poslední tři roky a kvůli eliminaci náhodných jevů vyhodnocoval existenci alespoň dvou na sobě navzájem zcela nezávislých dopravních nehod s těžkými následky. "Tato místa byla porovnána i s četností dalších, drobnějších dopravních nehod v dané lokalitě. Z celkového množství těchto nehodových míst byl sestaven žebříček 20 nejrizikovějších oblastí. Stejně budeme postupovat i v dalších letech, protože Allianz Automapa bude neustále aktualizována," představil projekt Vysoudil.

 

Pořadí závažnosti jednotlivých nehodových lokalit bylo stanoveno podle čtyř hlavních kritérií, mezi něž patří počet nehod, při kterých došlo k smrtelnému, nebo těžkému zranění, závažnost těchto zranění, počet osob, které úrazy utrpěly a počet ostatních nehod v dané lokalitě.

VOYO

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

tn.cz / Mediafax