Pražské metro je zase o něco delší. Víme, jak bude vypadat v roce 2100! Podívejte se

Trasa A pražského metra je zase o něco delší. U motolské nemocnice dnes prorazili dělníci poslední část tunelu mezi budoucí stanicí Motol a křižovatkou Vypich. Pražské metro by i v následujících letech mělo růst dál. Víme, jak by mělo vypadat. Podívejte se!

Úsek, který byl dnes proražen, je 750 metrů dlouhý. Jedná se o nejdelší část, která byla ražena klasickou metodou. Tedy za použití bagrů a trhavin.

 

PSALI JSME:

Praha si půjčí 3 miliardy na metro A. Od Evropské investiční banky

 

První práce na prodloužené trase začaly už v polovině roku 2010. Tam, kde bude tunel jednokolejný, přišly ke slovu speciální razicí štíty pojmenované Tonda a Adéla. Ty jsou schopny rozbíjet zem před sebou a zároveň tunel rovnou betonovat.

 

Do konce letošního roku byl měly být razící práce na novém úseku trasy A ukončeny. Z původních více než šesti kilometrů zbývá ještě více než dva.

 

Pokud vše půjde podle plánu, svezou se první cestující novým úsekem metra v listopadu 2014.


Metro se má podle plánů rozrůstat i v následujících desetiletích. Kombinací oficiálních materiálů Magistrátu hl.m. Prahy, studií projekčních firem a odhadem pravděpodobného vývoje budování podzemní dopravy vznikla možná podoba tras pražského metra v roce 2025:

 

 

 

V tuto chvíli je ještě brzo, aby se s přesností určilo, jak bude vypadat metro třeba v roce 2050. Předběžné návrhy ale existují. Na stránkách metroweb.cz jsou návrhy tras dokonce i na rok 2075 i 2100:

 

 

 

 

tn.cz / kos