TESTOVALI JSME Velký test

ČEŠI si zamilovali OCHUCENÁ PIVA: Odborníci přišli na to, proč se tak moc pijí

Ovocná piva
Zdroj: Mediafax/ oficiální zdroj

Velká vedra žene lidi k nápojům a překvapivě si velmi dobře vedou ochucená piva. Pivovarům se podle průzkumu agentury Nielsen podařilo oslovit nové spotřebitele, hlavně ženy a mladé lidi od 18 do 34 let.

První ochucené pivo bylo uvedeno na trh před letní sezónou 2011. V současnosti ho nabízejí všechny významné pivovary na trhu. K nejoblíbenějším příchutím patří citrusy a lesní ovoce. V letošním roce se objevily nové originální příchutě jako bezinka, koktejly, citrón s granátovým jablkem, grep a také mix cideru a piva.

 

 

O oblíbenosti ochucených piv svědčí množství spotřebitelů, kteří jej během posledních třech měsíců pili – celkem konzumaci ochuceného piva deklaruje 40,4% respondentů studie Nielsen Omnibus. Ochucená piva si oblíbily především ženy – jejich konzumaci uvádí 48,4% respondentek, dále mladí lidé ve věku 18-24 let (64,9%) a 25-34 let (51,3%).

 

Současně s ochuceným pivem tito spotřebitelé nejčastěji konzumují energetické/sportovní nápoje (57,5%), nápoje ze Sodastreamu (teď na YOOPY.cz skladem za 1.490 Kč) a podobných přístrojů (53,5%) a ledový čaj (54,6%).

 

 

Že se nejedná o typické pijáky piva, potvrzuje i to, že pivo jako současně konzumovaný nápoj oproti tomu zmiňuje jen 43,9% respondentů. Pivo se tak u těchto spotřebitelů ocitá až na posledním místě za nealkoholickými nápoji.
 

Jako nejčastější důvody oblíbenosti ochucených piv spotřebitelé uvádí osvěžující ovocnou chuť (38,9% všech oslovených) a vhodnost nápoje pro ty, kteří běžné pivo nepijí (36,7%). Ochucené pivo je také stále vnímáno jako zajímavá novinka (31,7%). Osvěžující ovocná chuť je hlavním důvodem, který do tohoto segmentu přitáhl ženy a mladé lidi – zmiňuje jí 43% oslovených žen a 48,5% lidí ve věku 18-24 let. Muži vidí ochucená piva především jako nápoj pro ty, kteří běžné pivo nepijí (36,9%).

 


V roce 2012 se prodalo téměř 240 tisíc hektolitrů pivních mixů, což bylo o více než 300% nárůst oproti předchozímu roku. 

 

Pro ochucená piva je typická výrazná závislost na teplém počasí, která je mnohem silnější než v případě běžného piva. To se potvrdilo i letos, kdy se za teplotně podprůměrné měsíce květen a červen prodalo o 34% méně ochucených piv, než za stejné dva měsíce minulého roku.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Kde je v Česku nejlevnější pivo? Podívejte se, kolik si ho lidé za svůj plat mohou koupit!
Jdeme na jedno? Přečtěte si nejlepší vtipy na téma Češi a pivo!
Víme, kolik vypije průměrný Čech piv! Jsme světové jedničky?
Kauza Bartošová: Proč začala pít a co vede k alkoholismu stále více žen?
Víte, co pijete? Pozor na kalorie v nápojích
Dva litry vody denně? POVĚRA! Spočítejte si, kolik potřebujete!
Alkohol škodí dietě 
Pivo se dá otevřít lecčím, třeba i vrtulníkem
Fandové piva pozor! I prázdné flašky mají svou cenu. VIDEO
Peach miluje techno, pivo a svoje pětky

 

TN.cz