V Chorvatsku uvízlo 44 Čechů. Další cestovka zkrachovala

Cestovní kancelář Svobodná cesta z České Lípy zkrachovala, v Chorvatsku tak uvízlo 44 jejích českých turistů, řekl majitel České televizi.

 V pátek o tom informoval viceprezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) Tomio Okamura.

 

 Další čtyři stovky turistů, kteří si u této cestovní kanceláře už zájezd zakoupili, na dovolenou do zahraničí nevyrazí.

 

 

"Cestovní kancelář byla pojištěna proti úpadku u České podnikatelské pojišťovny, jejíž zaměstnanci už míří do České Lípy, aby situaci řešili přímo na místě. Klienti, kteří jsou zrovna v zahraničí, musí co nejrychleji zavolat právě do této pojišťovny, aby o nich měla přehled. Pojišťovna má totiž ze zákona povinnost repatriovat je na své náklady zpět do České republiky. Turisté, kteří se tak vrátí dříve než podle původního plánu, mohou u pojišťovny uplatňovat nárok na proplacení zbytku dovolené. Pojišťovna jim pak peníze musí vyplatit do šesti měsíců," poradil Okamura.

 

 

Pojišťovně by se měli ozvat i lidé, kteří si zájezd už koupili, ale na dovolenou ještě nevyrazili. "I těm pojišťovna do šesti měsíců peníze vrátí," dodal Okamura, podle kterého je kontakt na pojišťovnu součástí smlouvy o koupi zájezdu.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Nepovedla se dovolená? Zažalujte cestovku, prosazují politici

 

Na český konzulát v chorvatském Splitu se zatím žádný z klientů zkrachovalé cestovní kanceláře, který zrovna tráví dovolenou v Chorvatsku, neobrátil. "Není k tomu ani důvod, aby se na nás někdo obracel. Situaci musí v prvé řadě řešit cestovní kancelář a její delegáti. Stát v tomhle turistům stejně nijak pomoci nemůže.

 

Nemůžeme jim shánět ubytování a nejsme ani oprávněni někomu dávat peníze," řekl český konzul ve Splitu Pavel Bednář, který si myslí, že situaci zvládne cestovní kancelář vyřešit sama. "Není to tak horké, jako když někdo uvízne na úplně jiném kontinentu. Odtud se dá doprava zpět do vlasti vyřešit celkem snadno," doplnil Bednář.

 

Zkrachovalá cestovní kancelář krátce po jedné hodině odpoledne umístila na své internetové stránky krátké upozornění pro klienty. "Vážení klienti, ke dni 23. července 2010 byla naše cestovní kancelář nucena vyhlásit úpadek. Naše cestovní kancelář byla řádně pojištěna u České podnikatelské pojišťovny. Klientům, kteří se nachází v zahraničí, je již zajištěn návrat do České republiky. Klientům, kteří dosud neodcestovali a mají s naší cestovní kanceláří uzavřenou cestovní smlouvu, budou jejich peníze vráceny formou pojistného plnění na základě oznámení o škodní události. Více informací získáte na stránkách pojistitele http://www.cpp.cz/skody/servis_oznameni_ck.asp, případně na klientské lince ČPP – 841 444 555," píše klientům cestovní kancelář.

 

K co nejrychlejšímu nahlášení pojistné události vyzývá klienty zkrachovalé cestovní kanceláře také mluvčí České podnikatelské pojišťovny Renata Svobodová. "Musí vyplnit hlášení o pojistné události, formulář na to najdou na našich internetových stránkách. Dále musí přiložit platnou cestovní smlouvu a doklad o zaplacení zájezdu. Budeme tato hlášení shromažďovat a poté přistoupíme k jejich proplacení. V tuhle chvíli to vypadá, že by pojistka cestovní kanceláře mohla pokrýt celé náklady na odškodnění všech klientů," vzkázala Svobodová.

 

Klientů, kteří už v Chorvatsku svou dovolenou tráví, se podle Svobodové krach jejich cestovní kanceláře nijak nedotkne. "Pojišťovna zajistí jejich návrat zpět do České republiky. V řádném termínu je odveze dopravce podle původního plánu," dodala Svobodová a poznamenala, že zástupci zkrachovalé cestovní kanceláře s nimi spolupracují velmi intenzivně.

 

Cestovní kancelář Svobodná cesta existovala na českém trhu přibližně 15 let a soustředila především na zájezdy do Chorvatska. Patří mezi menší cestovní kanceláře, ročně zajistila zájezdy tisícům českých turistů.
 

 

 

 

 

 

 

 

Mediafax