Chybějící útržky toaletního papíru a jiné kuriózní případy pro ČOI

Co myslíte, že udělá člověk, kterému v roli toaletního papíru chybí tři útržky? Udá výrobce inspektorům.

Nad stížnostmi, s nimiž se lidé obracejí na Českou obchodní inspekci, občas zůstává lidem rozum stát. Neváhají přinést z restaurace šálek kávy nebo talíř s jídlem, pokud jim připadá podměrečný. Stává se i to, že si vypustí z nádrže benzín, který je podle nich nekvalitní, a stěžují si na benzínku.

 

Mají ale smůlu. "Inspekce musí důkaz opatřit vlastním šetřením," vysvětluje Karel Havlíček, který působí v jižních Čechách a na Vysočině. Stejný problém budou mít i lidé, kteří donesou i podezřelé oblečení nebo hračku. Inspekce se maximálně může vypravit do podniku, kde jim "podezřelé" zboží prodali.

 

Na diskriminaci si zase stěžují fanouškové Baníku Ostrava, kteří se loni v květnu vypravili na zápas svého klubu do Českých Budějovic. Prý museli za vstupenky dát o 100 korun víc než místní. Tento případ budou inspektoři teprve prošetřovat.

 

Hitparáda kuriozit

 

Redaktor TV Nova sestavil malý žebříček extravagantních stížností, s nimiž lidé na úřad inspektorů dorazili.

 

Třetí příčku v něm obsadil dobrovolný hasič, kterému už několik let nechtějí nalít na hasičských schůzích – domnívá se, že je diskriminován. Podle inspektorů v tom prý není sám, i další konzumenti alkoholu se setkávají s tím, že jim nechtějí nalít v podniku, kde na sebe už dřív nepěkně upozornili.

 

Na druhém místě skončil muž, který reklamoval lůj pro sýkorky. Nelíbilo se mu, že zvířátkům nechutnal a nechtěla ho zobat.

 

Virtuálním vítězem hitparády je důchodce, který počítal útržky toaletního papíru. Prý si jejich počet rozvrhl na 25 dnů, ale došly mu už 20. den. Poté je začal přepočítávat a zjistil, že opravdu dva až tři útržky v balení scházejí.

 

Tyto stížnosti se prý ale inspektoři snaží většinou vyřešit domluvou, dodává k hitparádě Havlíček.

 

Kuriózní stížnosti nejen u inspekce

 

Problémy, které inspektoři řeší, mohou být leckdy pěkně nechutné. Myši v rohlíku nebo hmyz v bagetách: i takové "lahůdky" se v minulosti nabízely zákazníkům. Další příklady ZDE.

 

To, že se v Česku objevují spousty stížností, ostatně není nic divného. V mezinárodním srovnání remcalů obsadili Češi dělené čtvrté místo. Více si přečtěte TADY.

 

Problémy s reklamacemi mají nejen inspektoři. Turisté, o jejichž právu na reklamace se stále více mluví, se často pokoušejí získat slevy i za nesmyslné "nedostatky" své dovolené.

 

Turistka v Mexiku si například cestovce stěžovala na zapáchajícího spolucestujícího, který jí zkazil celý zájezd. Další turistka si zase stěžovala, že se na ni šklebili delfíni. Další kuriózní stížnosti najdete v TOMTO ČLÁNKU.

kap s přispěním Davida Pika TN.cz