Kdo nejvíc nakupuje na internetu? Středoškoláci z Prahy

Zájezdy nakupují na webi častěji ženy. Ilustrační foto

Třicetiletý středoškolák z Prahy nebo středních Čech používající internet denně už pět let. To je nejtypičtější Čech, který nakupuje na síti.

Vyplývá to z výsledků výzkumu, který ve čtvrtek zveřejnil nákupní rádce Heureka.cz. Průzkum ukázal, že 61 procent nakupujících na internetu jsou muži.

"Předpokládáme ale, že při nakupování do domácností se muži i ženy spolu radí a nákup nakonec realizuje muž,“ okomentoval výsledky Tomáš Hodboď z Heureka.cz.

Nejvíce na internetu nakupují lidé mezi 21 a 40 lety věku, ti tvoří 55,5 procenta zákazníků. Nákup si však podle průzkumu vyzkoušeli i důchodci.

"Nejvíce zkušeností s nakupováním na internetu pak mají obyvatelé Prahy, Středočeského, Moravskoslezského a Jihomoravského kraje. Velikost města v podstatě nemá na četnost nákupu na internetu vliv,“ shrnul další výsledek Tomáš Hodboď.

Výzkum o nakupování na internetu provedl nákupní rádce Heureka.cz ve spolupráci s portály Aukro.cz a Obchodni-dum.cz od července do listopadu na reprezentativním vzorku téměř 24 tisíc uživatelů českého internetu.

Zájezdy kupují nejvíc mladé ženy

Podle jiného průzkumu, který se zaměřil výhradně na nákup zájezdů, nakupují více přes internet ženy než muži. Průzkum proběhl na vzorku 25 tisíc prodaných zájezdů 200 největších cestovních kanceláří za období od 1. ledna do 30. dubna 2009.


Ze zákazníků, kteří si letos koupili zájezd přes internet, bylo žen 53 procent. Loni byla nákupní převaha žen ještě o pět procent vyšší. Zájezdy si na internetu nejvíce kupují lidé ve věku 20 až 39 let.

tn.cz / Mediafax