Přehled spolehlivosti aut: Škodovky jsou průměrné

Nejnovější statistiky spolehlivosti aut u německého autoklubu ADAC vyhrály s přehledem německé vozy. Škodovky se drží v průměru.

ADAC jako každý rok, zveřejnil výsledky svých statistik, které zahrnují výjezdy žlutých andělů k porouchaným vozům. Do statistik se nezapočítávají marginální případy a nehody. Jde pouze o větší poruchy u vozidel se stářím do šesti let a u vozidel, které mají alespoň 10 000 registrací na německém trhu. Podmínkou je také to, že auto se nesmí výrazně mezigeneračeně změnit.

 

Další testy spolehlivosti
V listopadu jsme přinesli velké srovnání spolehlivosti aut dle německého zkušebního a testovacího ústavu TÜV


Baterie vedou


Nejčastějším problémem u vozidel je vybitá baterie. Možná se vám to bude zdát jako malá závada, která by do statistik ani neměla přijít, ale musíme si uvědomit, že u těchto vozidel jde velmi často o známku většího problému, který vybíjí baterii i v době stání.
ADAC rozděluje vozy do šesti kategorií podle velikosti, i když tyto kategorie na rozdíl od českého Sdružení dovozců automobilů výrazně promíchává. Do velikostních kategorií například rozpouští všechna MPV i SUV.


Nejlepší jsou Němci


Zatímco před pěti lety se mohli chlubit prvními místy japonské vozy, teď jsou to německé. Mezi minivozy vládne Ford Ka před Renaultem Twingo a Toyotou Yaris.

 

Minivozy:


Malé vozy ovládlo Mini. Následuje Mitsubishi Colt a Opel Meriva. Zajímavé je, že čtvrtou pozici zaujímá Dacia Sandero. Škoda Roomster je v této kategorii na jedenáctém místě a fabia je ještě o pět míst dál.

 

Malé vozy:


V nižší střední třídě najdeme na prvních pozicích neprostupnou hráz německých aut – Vede Mercedes-Benz třídy A, následované řadou B, BMW 1 a Audi A3. Až za nimi pak je Nissan Qashqai a další. Tabulku uzavírá v Čechách vyráběný Hyundai i30.

 

Nižší střední třída:


Ani ve střední třídě není na prvních pozicích nic jiného, než německá automobilová kavalerie. Od první příčky sestupně: Audi A5, Audi Q5, BMW X3, Mercedes-Benz GLK, BMW 3... První „neněmecké“ auto je na jedenáctém místě Škoda Octavia a až na třináctém místě je Toyota Avensis.

 

Střední třída:


Vzhledem k tomu, že vyšší středí a luxusní třídu zastupují vlastně jen auta z Německa, není se co divit, že vyhrává Audi A6 před BMW 5. Další vozy nesplňují podmínku deseti tisíc registrovaných vozů, takže se do tabulky protlačily jen vozy Volvo, a to ještě jen do roku 2008.

 

Vyšší střední, luxusní a minibusy:


Minibusy a velké rodinné vozy letos zastupují jen tři modely. Vede Volkswagen Transporter před Mercedesem Viano/Vito a Fiatem Ducato.

VOYO

Sledujte Televizní noviny ve Full HD a bez reklam na Voyo.cz