REVOLUCE V LÉTÁNÍ! Nový BOEING 787 DREAMLINER je konečně tady!

Sen se stal skutečností, nová éra létání začíná. Luxusní Boeing 787 Dreamliner je u svého nového majitele. Koncern Boeing dodal první stroj japonským aerolinkám All Nippon Airways, které si ho objednaly před třemi lety.

Tento dlouho očekávaný model je výjimečně tichý - a to i přes nesmírný výkon motorů značky Rolls-Royce. Nové letadlo s doletem až 10 tisíc mil je také díky špičkových technologiím relativně ekologické - spálí o 20 procent paliva méně než srovnatelné letouny.

 

Podívejte se na reportáž TV Nova

 

 

 

PSALI JSME:

První Dreamliner bude ještě letos, věří šéf Boeingu

 

Jeho vývoj se zpozdil o tři roky. Do roku 2017 má koncern dodat do Japonska 55 strojů za 200 miliard korun. "Stálo nás to hodně sil, dospět až k dnešnímu dni," řekl pro Daily Mail Scott Fancher, víceprezident a generální ředitel programu.

 

PODÍVEJTE SE:

 

 

Vybavení na vyšší úrovni

 

Uvnitř má stroj 250 sedadel, které si může každá letecká společnost rozmístit, jak chce. Díky kompozitním materiálům použitým při výrobě Dreamlineru je uvnitř mnohem více místa, než jsme dnes zvyklí. Více prostoru je na nohy, ale také na opírání rukou.

 

 

PODÍVEJTE SE, jak vypadá letoun uvnitř:

 

Pro ty, kdo milují výhled z okna, máme také dobrou zprávu: i okénka jsou o něco větší než dřív a obsahují speciální zatemňující filtr, který si může každý cestující ovládat sám. Každé sedadlo je vybaveno i vlastní dotykovou obrazovkou - a to i v turistické třídě.

 

Dreamliner je osazen i výrazně kvalitnějším zařízením na filtrování vzduchu; oproti jiným letadlům tak dodává do plic svých pasažérů až o deset procent více kyslíku.

 

 

Boeing myslel na kvalitu letu ve všech ohledech. K novinkám ve vybavení patří také zařízení proti pásmové nemoci a také přístroje, které vyrovnají skoky při turbulencích. Dreamliner je výjimečný i v dlouhověkosti. Letadla obecně nejvíc trpí korozí. Ale Dreamliner má jen minimum kovových součástek - vše důležité je vyrobeno z kompozitních materiálů. Proto by měly tyto letouny vydržet nejméně 50 let ve službě.

 

VOYO

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

mra TN.cz