Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Aktualizováno 4.11. 2009 05:57

Sazka = nejdražší česká značka, v EU vede Nokia. TOP 50

Nokia N97
Zdroj: Oficiální zdroj
Nokia N97

Nejcennější značkou v Evropě je Nokia. Její hodnota je více než 900 miliard korun.

Nejdražší evropskou značkou je finská Nokia, největší výrobce mobilních telefonů na světě. Její hodnota dosahuje 35,22 miliardy eur (zhruba 929,6 miliardy korun). Na druhém místě se umístila francouzská značka luxusního zboží Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH) Group. Oceněna byla na více než 32 miliard eur. Následuje ji belgická pivovarnická značka InBev Group, která zároveň zaznamenala nejvyšší meziroční nárůst ceny, a to o 56 procent na téměř 27 miliard eur.

 

Top desítka evropských značek za více než 20 miliard eur


Do desítky nejdražších značek v Evropě ještě patří britský telekomunikační gigant Vodafone a jeho španělský rival Telefónica, britsko-nizozemský výrobce potravin Unilever, německé automobilky Mercedes a BMW, telekomunikační skupina Deutsche Telekom. První desítku pak uzavírá pivovarnická značka SABMiller.

 

"Dobré spotřebitelské značky jsou v krizi vítězem a jejich hodnota v průměru vzrostla o 5,8 procenta," uvedl ředitel institutu Gerhard Hrebicek. Naopak největší dopady krize v Evropě pociťují značky z oblasti financí a automobilového průmyslu.

 


Do padesátky nejcennějších značek se začlenila také východní Evropa


První místo získal mobilní operátor Beeline. Podstatného nárůstu hodnoty by mohly dosáhnout také značky Sazka (Česká republika), Gorenje (Slovinsko), OTP Bank (Maďarsko), Loto (Rumunsko).

 

Nejdražší českou značkou je Sazka. Oproti evropským gigantům se ale spíše jedná o malého bratříčka. Její cena je totiž podle odhadů 11,67 miliardy korun. Nejdražší slovenskou firmou je společnost SPP, jejíž hodnota je 5,1 miliardy korun.


Vyplývá to ze studie eurobrand2009, kterou dnes zveřejnil Evropský institut pro výzkum značek (European Brand Institute) ve Vídni.


Obrázek 2

 

Podrobnější informace můžete najít na internetových stránkách http://study.eurobrand.cc.

mak ČTK