Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Podvody s ojetinami: 42 procent aut má stočený tachometr, nejhůře jsou na tom škodovky! PŘEHLED

Kontrola ojetiny
Zdroj: Oficiální zdroj

V Česku se s ojetinami podvádí ve velkém. Každé páté auto je uměle omlazené, stejný počet má změněné identifikátory. Nejvíc se to týká škodovek.

Statistiky dat z veřejně dostupných zdrojů uváděných na internetových portálech Ministerstva dopravy a vnitra, SDA a dat zpracovaných v rámci systémů Cebia hovoří neúprosnou řečí. Dokud nebudou podvody s ojetinami trestným činem, bude se podvádět ve velkém. Přitom trh s ojetými vozy je ohromný a škody za jediný rok se odhadují na 2,3 miliardy! Podívejte se, jak se prodávaly ojeté vozy jen za první čtvrtletí tohoto roku:

 

Škoda vládne


Stejně jako u nových, tak i u starších vozidel je první značka Škoda. A to drtivě. Má 32 % celého trhu s ojetinami. Druhý Volkswagen má pouhých 10 %. Mezi jednotlivými modely pak vedou Fabia s Octavií, za nimi jsou s odstupem Volkswagen Passat a Golf a třeba na sedmém místě je další Škoda Superb.

 

 

Lidé kupují nejvíce automobily staré 3-5 let. To je také důvod, proč se auta omlazují. Starší auto je už hůř prodejné a vydělá se na něm méně. Také cenová mapa prodaných aut to naznačuje. Nejvíce se prodávají auta s cenou od 50 do 100 tisíc vozidel, okolní sloupce pak jsou na dalších místech. Pokud tedy někdo chce vydělat na autě za 50 000 korun víc, musí jej natlačit do skupiny dražších, které se také prodává. Za novější auto jsou si lidé ochotni připlatit.

 

 

Ovšem nejhrůznější výsledky jsou v informacích o počtu najetých kilometrů. Třetina prodaných vozidel má najeto 100 – 150 tisíc kilometrů. Srovnání pěti a desetiletých vozidel pak odhalí neskutečná čísla – pět let staré vozidlo má průměrně najeto 124 440 km, zatímco deset let staré vozidlo má průměrně najeto jen 159 312 km. Dle průměrného nájezdu by mělo mít desetileté vozidlo najeto min. 250 000 km. Kam tedy v dalších letech zmizí 100 000 km? Zjevný rozpor těchto údajů jen potvrzuje to, co vyplývá z dlouhodobých statistik Cebia: 42% ojetých vozidel nabízených k prodeji je stočených!

 

 

Ojetiny, které mají nejčastěji stočený tachometr, jsou omlazené nebo mají pozměněné identifikátory, samozřejmě kopírují i poptávku po těchto autech. Kupříkladu nejčastěji uměle omlazenými vozy je tato čtveřice:

 

Škoda Octavia (rok výroby 2006)
Volkswagen Passat (rok výroby 2007)
Škoda Fabia (rok výroby 2001)
Ford Mondeo (rok výroby 1996)

 

jč/Cebia