rozhovor Reportér prozradil

Potravinový inspektor Ladislav Hruška: Nakupovat už nechodím. Zhubl jsem 12 kilo

Potravinový inspektor Ladislav Hruška
Zdroj: TV Nova
Ladislav Hruška

Potravinového inspektora televize Nova zákazníci milují. Obchodníci z něj už ale tak nadšení nejsou. Reportéra Ladislava Hrušku, který kvalitu hlavně ovoce a zeleniny v obchodech kontroluje, na každém kroku v prodejnách pronásleduje ochranka. A proto už v soukromí ani nechodí nakupovat. Za poslední dva měsíce kvůli tomu dokonce zhubl 12 kilo!

Potravinový inspektor se stal za pár týdnů doslova fenoménem. Když si do toho šel, čekal jsi, že bude takhle populární?


Neměl jsem žádná očekávání, ale věděl jsem, že kvalita potravin a hlavně ovoce a zeleniny je vidět už na první pohled a je velice tristní. Ten velký zájem a sounáležitost lidí mě samozřejmě překvapila. Z profesního hlediska mě to těší, ale zároveň je to smutné.


V čem tkví podle tebe úspěch Potravinového inspektora?


Já myslím, že už lidem došla trpělivost. Každý ví o slabině, která tady je a každý si o tom jen povídal, ať už se sousedy nebo v práci. Myslím, celá televize Nova se Potravinového inspektora chopila velmi dobře.

 


Ty jsi se stal tváří celého projektu. Jak změnil Potravinový inspektor tvůj život?


Nechodím nakupovat. Za poslední dva měsíce, co dělám inspektora, jsem zhubnul 12 kilo.

 

Proč? Jaké jsou na tebe v obchodech reakce?


Všichni na mě koukají co nakupuju. Běhá za mnou personál a ptají se mě narovinu, zda tam jsem soukromě nebo pracovně. Hned jak mě zbystří v obchodě ochranka, tak mě mají za úkol sledovat. Je to zvláštní pocit. Na jednu stranu je to sranda, na druhou je mi to trochu nepříjemné.

 

Máš přehled o tom, kolik denně přijde na email potravinového inspektora emailů a kolik už se rozdalo placek?


Po každé reportáži dojdou desítky, přes noc i stovky emailů. Každý pak bedlivě procházíme, aby nám něco neuteklo. A placek už se poslalo už určitě 15 000.

 

Na email inspektora dorazil i manuál, jak se mají zaměstnanci Tesca chovat, když Potravinového inspektora potkají. Jaká byla tvoje reakce, když si ho poprvé viděl?


Mě to přijde velmi vtipné a zároveň smutné. Smutné je hlavně to, že mají prvořadou starost vytvářet podobné letáky, než sjednávat systémovou nápravu, kterou by si zákazník zasloužil mnohem víc.

 

 

Co mají zákazníci a diváci TV Nova dělat, když jim stejně jako tobě došla s prodejci trpělivost?


Doporučení je jednoduché. Každý, komu není jedno, co kupuje, by se měl zapojit do projektu Potravinového inspektora a jít do toho s námi. Určitě si napište o placku a dávejte v obchodech najevo, že nesouhlasíte s tím, co nám prodejci za hnusy podstrkují.


Vaše tipy i fotky chuťovek z obchodů nám i nadále posílejte na mail: potravinovyinspektor@nova.cz. Určitě si nezapomeňte napsat i o placku!

 

Podívejte se na reportáž Potravinového inspektora

kos TN.cz