On-line rozhovor

Jak se bránit podvodníkům na PŘEDVÁDĚCÍCH AKCÍCH? Šéf inspekce to prozradil

Předváděcí akce
Zdroj: TV Nova/ Thinkstockphotos.com

Vyhráli jste! Dostanete oběd zdarma! Toto slyší neustále na předváděcích akcích snad tisíce seniorů. Bohužel často psychickému tlaku podlehnou a zbytečnou a předraženou věc si koupí. Jak se pak bránit? Na to odpověděl v on-line rozhovoru šéf České obchodní inspekce Vladimír Velčovský.

Kontroverzní společnosti, které pořádají předváděcí akce, už přestávají lidi bavit. Starší lidé, na které jsou tyto akce cílené, jsou často vystavovány obrovskému psychickému tlaku. S čím vším se inspektoři setkávají a jak se proti podovdníkům bránit? Na to odpovídal v on-line rozhovoru se čtenáři TN.cz ředitel České obchodní inspekce Vladimír Velčovský.
 

Čtenář podepsaný PTPL se ptal, zda některé chování prodejců na předváděcích akcích je i na trestní oznámení? "Ano, je to smutné, ale někdy dochází i k porušování zákona takovým způsobem, který již minimálně hraničí nebo přímo naplňuje skutkovou podstatu trestného činu. Jde kupříkladu o omezování osobní svobody, podvod apod. V těchto případech je naší povinností oznámit takové jednání policii. Naštěstí se jedná o ojedinělé případy," odpověděl šéf České obchodní inspekce Vladimír Velčovský.
 

Co všechno zjistila za nedostatky a chyby ČOI u předváděček? A je pravda, že 81 procent firem nedělá solidně svoji práci u předváděček? Ptal se pro změnu čtenář IGR. "Za 1. čtvrtletí tohoto roku bylo z celkového počtu 113 kontrol předváděcích prodejních akcí zjištěno porušení obecně závazných právních předpisů při 92 z nich, tj. v 81,4 %, byť ne ve všech případech se jednalo o porušování zákazu používání nekalých obchodních praktik," uvedl Velčovský.
 

"Většinu zjištěných porušení tohoto zákona tvořilo prokázané používání některé z forem nekalých obchodních praktik (51,7 %), včetně těch agresivních. Ty spočívaly zejména ve vytváření klamného dojmu, že spotřebitel vyhrál nebo vyhraje, pokud bude jednat určitým způsobem, ačkoliv ve skutečnosti žádná taková výhra nebo výhoda neexistovala nebo pro její získání musel spotřebitel vynaložit finanční prostředky," doplnil ředitel inspekce.
 


Petra zase zajímaolo, jak se bránit, když jeho maminka koupila na jedné z předváděček předražené a naprosto zbytečné věci. "Obrana závisí na mnoha faktorech, které by bylo třeba od Vaší maminky zjistit. Doporučuji Vám proto obrátit se na nejbližší bezplatné poradenské místo naší Poradenské informační služby. Jejich seznam naleznete na webových stránkách České obchodní inspekce na adrese 'www.coi.cz/cz/o-coi/kontakty-inspektoraty/‘," napsal Velčovský.
 

VŠECHNY ODPOVĚDI ŘEDITELE ČOI VLADIMÍRA VELČOVSKÉHO SI MŮŽETE PŘEČÍST - ZDE!

VOYO

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

tn.cz / hmr