KONEC REMORKÉRU: Na říční legendě zavlála černá vlajka

Unikátní a jedinečný remorkér Beskydy s největší pravděpodobností ukončí do konce letošního roku svůj provoz. Lodní doprava na Labi totiž skomírá a na provoz jediného vlečného remorkéru nemá jeho nájemník peníze.

Pomáhal při povodních v roce 2002. Vyprošťoval uvízlé lodi z pod mostů a jezů, před měsícem se účastnil záchranné akce uvízlé nákladní lodi v Děčíně. Je to nejsilnější remorkér s nízkým ponorem u nás. Teď na něm zavlála černá vlajka

 

Kapitán Vladimír Weinlich už se pomalu smířil s tím, že bude muset Beskydy vrátit jejich majiteli. "Černou vlajku jsme vyvěsili protože to s naší firmou vypadá pomalu ale jistě bledě, prakticky končíme. Nezbývá nám než vrátit Beskydy jejich majiteli.“

 

Tahle loď má na špatně sjízdném úseku řeky mezi Hřenskem a Ústím nad Labem své nezastupitelné místo. Lodní doprava je totiž desetkrát levnější než automobilová a čtyřikrát levnější než železniční. Beskydy se mohou plavit i při nízké hladině, při vysoké vodě pak mají lepší účinnost než ostatní remorkéry. Tahle loď brázdí Labe už od roku 1956, původně bylo zadokolesových remorkérů 12, v současnosti jsou Beskydy poslední, ostatní lodě jsou buď sešrotované nebo přestavěné na muzea či lodě pro osobní dopravu.

 

Neházet flintu do žita

 

Ministerstvo dopravy se bude snažit, aby zůstal unikátní remorkér v provozu. "Rozhodně bych radil kapitánovi neházet flintu do žita, ta jednání jsou naplánovaná, chápeme přínos té služby a budeme se snažit v našem už tak otesaném rozpočtu hledat cesty, jak kapitánovi pomoci,“ říká mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský.
 

Daniela Pilařová