Metro A až do Motola. Odpoledne začala ražba tunelu

Metro Veleslavín
Zdroj: Oficiální zdroj
Takhle by mohla vypdat zastávka metra Veleslavín

Na pražském Vypichu v pondělí odpoledne začala ražba dalšího úseku linky metra A z Dejvic do Motola, akce se zúčastnili ředitel dopravního podniku Martin Dvořák i starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa (ODS).

Informoval o tom mluvčí Prahy 6 Martin Šalek. Zároveň se zahájením stavby byla také vysvěcena soška svaté Barbory, což je patronka horníků a tunelářů. "Bude umístěna do niky, aby dohlížela na celou čtyřletou výstavbu," doplnil Šalek.

 

PODÍVEJTE SE NA PRODLOUŽENÍ TRASY METRA A:

 


 

Nový úsek metra bude zprovozněn v roce 2014. Metropoli bude stát prodloužení podzemky 18,7 miliardy korun z městského rozpočtu, Evropská unie přispěje zhruba osmi miliardami korun.

 

PSALI JSME:

Stavba začala: metro A směřuje do Motola
 

Nové stanice metra na trase A budou Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Prodloužení podzemky zlepší dopravní dostupnost Fakultní nemocnice v Motole a nemocnice Na Homolce. V budoucnosti by měla trasa A skončit až na ruzyňském letišti.
 


 


 

"Od Dejvické by tak vznikl úsek dlouhý téměř 13 kilometrů o devíti stanicích. Pražané by jej mohli využívat již v roce 2018," uvedl v dubnu při zahájení ražby prvního úseku prodloužení primátor Prahy Pavel Bém (ODS).
 


 


 

Bém tehdy také připomněl plány na zcela novou trasu metra D. Ta má být dlouhá necelých 11 kilometrů s desíti stanicemi. "Tato dopravní tepna bude protínat centrum města od hlavního nádraží až po Depo Písnice a zejména ulehčí přetížené trase C," uvedl Bém. Primátor doplnil, že nyní probíhají přípravy na výstavbu této linky, do dvou měsíců bude projektová dokumentace hotová a potom město vyhlásí výběrové řízení. "Předpokládám, že výstavba metra trasy D bude zahájena ještě v druhé polovině letošního roku," podotkl Bém. Náklady na výstavbu této trasy se odhadují na přibližně 40 miliard korun.
 

tn.cz / Mediafax