Plánovaná supertrať do Berouna má potíže. VIZUALIZACE

Projekt železničního tunelu z Prahy do Berouna se dostal do velkých potíží.

 Stavba se zdála Evropské unii příliš drahá, a tak se musely přepracovat plány. Kvůli těmto odkladům ale Česko zřejmě nestihne o evropské peníze požádat.

 
Stavět se sice zřejmě začne, jenom není jisté, jestli železniční trať povede jedním dlouhým tunelem, nebo řadou menších. Zatím se ale ani pořádně neví, z čeho se stavba zaplatí.

PODÍVEJTE SE:
Reportáž TV Nova
 
Česko si původně slibovalo, že 75 procent nákladů zaplatí Evropská unie, jenže té se zdál projekt za 46 miliard korun příliš drahý. Teď se proto vypracovávají dvě levnější varianty, které EU posoudí a řekne, kterou z nich podpoří.
 
Abychom dosáhli na evropské dotace, musel by se tunel začít stavět do tří let a stát už přiznal, že to zřejmě nestihne. Kdo by pak projekt vysokorychlostní tratě zaplatil, není vůbec jasné.
 
Úsek Praha – Beroun je součástí 3. tranzitního železničního koridoru (TŽK) České republiky Praha – Beroun – Plzeň - Cheb (- Schirnding – Norimberk). Z vnitrostátního hlediska pak 3. TŽK spojuje především krajské město Plzeň z hlavním městem Prahou.
 
Trasa nového železničního spojení je vedena územím rezervovaným pro vysokorychlostní tratě. Z tohoto důvodu je trasa v tunelu Barrandov navržena tak, aby umožňovala provoz vysokorychlostních souprav s rychlostí až 250 – 300 km/h.

VOYO

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

s přispěním Jakuba Vrány TN.cz