Prohlídka tunelu Blanka přilákala přes 16 tisíc lidí

Prohlídka tunelu Blanka - 4
Zdroj: Mediafax
Tunel Blanka si během dne prohlédlo až 16 tisíc návštěvníků.

Tunel Blanka se návštěvníkům otevřel ráno kolem deváté hodiny. Příležitost podívat se na místa, kde se za dva roky budou prohánět auta, využily tisíce Pražanů.

Možnost projít se po vlastních nohou tunel Blanka, kterým za dva roky budou jezdit auta, lákala už od úterního rána tisíce Pražanů. Již krátce po deváté hodině se u vstupu do tunelu na Letné začala tvořit fronta nedočkavých návštěvníků.

 

Den otevřených dveří přilákal do pražského tunelu Blanka přes 16 tisíc návštěvníků, agentuře Mediafax to v úterý řekl mluvčí Metrostavu František Polák. Metrostav je hlavním dodavatelem stavby.

 

"Počet návštěvníků jsme odhadli podle rozdaných letáků a mapek," doplnil Polák.

 

Tunel Blanka otevřel své prostory pěším v sobotu od devíti do patnácti hodin. Návštěvníci si mohli podle svých fyzických schopností vybrat mezi třemi okruhy prohlídky. První okruh byl dlouhý 0,8 kilometru a nejméně náročný. Jedná se o prohlídku hloubeného tunelu u vstupu na Letné a nahlédnutí do ražené části.

 

 PODÍVEJTE SE:

Vizualizace tunelu Blanka v úseku Letná

V případě druhého okruhu, který měřil 1,5 kilometru, se návštěvníci vydali do náročnějšího terénu. Součástí této trasy byla i prohlídka budoucí strojovny vzduchotechniky a v jedné části trasy museli lidé použít i bezpečností přilby. Ti nejodvážlivější mohli vyzkoušet třetí trasu z Letné do Troje. Je dlouhá 3,5 kilometru a navazovala na střední okruh.

 

 PODÍVEJTE SE: 

Vizualizace tunelu Blanka pod Špejcharem

Kromě samotného výletu do podzemí se zájemci dozvěděli pomocí informačních tabulí podrobnosti o stavbě hloubených tunelů na Letné a ražbě tunelů vedoucích do Troje. Nechyběla ani ukázka postupu ražby a strojů používaných při stavbě tunelů.

 

PODÍVEJTE SE:

Vizualizace tunelu Blanka pod Hradčanskou

Informační tabule ukazovaly například také místa dvou propadů tunelu ve Stromovce nebo říkají návštěvníkům, že stojí pod korytem Vltavy či Šlechtovou restaurací. Komu psaný text nestačil, mohl se zeptat pracovníků Metrostavu, kteří stáli po celé prohlídkové trase.

 

PODÍVEJTE SE:

Vizualizace tunelu Blanka pod Stromovkou


Nyní probíhají v části tunelu Špejchar - Pelc -Tyrolka ražby posledního vzduchotechnického kanálu ze strojovny vzduchotechniky pod obě tunelové trouby. Pokračují izolační práce a definitivní obezdívky na obou tunelech. V části Myslbekova – Prašný most začala ražba vzduchotechnického kanálu.

 

PODÍVEJTE SE:

Vizualizace tunelu pod Prašným mostem


Tunel Blanka je součástí severozápadní části Pražského okruhu a má stát přibližně 25,8 miliardy korun. Je jednou z největších tunelových staveb svého druhu ve střední Evropě a finančně i rozsahem je srovnatelný pouze se stavbou prvních úseků metra. Celý úsek financuje hlavní město ze svého rozpočtu. Dokončení projektu se předpokládá v roce 2012.
 

Pro tento prvek stránky je nezbytný plugin flash.

tn.cz / Mediafax