TAHLE obří reklama HYZDÍ PRAHU. Dostala anticenu

Reklama hyzdící Prahu
Zdroj: Facebook official
Reklama hyzdící Prahu

Velkoformátový panel s reklamou na minerální vodu a Prague Biennale 5 na secesním domě na Jungmannově náměstí v Praze 1 ocenila porota odborníků jako nejhorší zásah do vizuální tváře města. Anticena Vizuvir s výzvou k odstranění poputuje do rukou starosty Prahy 1 Oldřicha Lomeckého (TOP 09).

"Impulsem ke vzniku anticeny Vizuvir je rozpínající se venkovní reklama a ve vyspělém světě běžná regulace vnější podoby obchodů, vývěsek, velikosti a barvy nápisů, jež zatím Praze chybí," upozornilo v pondělí sdružení Za lepší život v Praze.


 
Porota složená z architektů, památkářů a odborníků na reklamu a design vybírala ze 14 nominovaných míst v Praze. Mezi ta patřila velkoformátová reklama Škody na fasádě Muzea hlavního města Prahy, lešení s reklamou Veolia na mostě Legií nebo velkoplošná obrazovka na Těšnově.
 
Akce se zúčastnil také vedoucí odboru reklamy a vývěsek magistrátu města Říma Francesco Paciello. Ten upozornil na regulaci reklamy, vývěsek a nápisů na území italské metropole. "Už není možné umístit v historickém centru reklamní plochy větší než metr krát metr. Jasnými pravidly regulace jsme v Římě dosáhli snížení výskytu nelegální reklamy ze 70 na tři procenta," vysvětlil Paciello.
 
Památkáři tvrdí, že spolupráce s pražským magistrátem je problematická. Pražští radní a starostové městských částí se k akci navíc nepřipojili. Problém je ale podle odborníků také v přístupu zadavatelů venkovní reklamy.
 
Za lepší život v Praze vzniklo v minulém roce jako občanské sdružení podporující vytvářející projekty ke zlepšování kvality života v hlavním městě.

 

VOYO

Sledujte Televizní noviny ve Full HD a bez reklam na Voyo.cz

Mediafax