Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

zábavná statistika

Co Češi hledají na Google? Hubnutí, balení holek a uzel na kravatě!

Google
Zdroj: isifa.com
ilustrační foto

Google zveřejnil statistiku dotazů a vyhledávání na "českém" internetu. Vypovídá o nás víc, než si myslíme. Podívejte se, co Češi nejčastěji hledají, co je zajímá a o kom a čem si nejvíce čtou...

Statistiky společnosti Google jsou opravdu zábavná, ale i poučná věc. Jejich výstupy možnjá jednou budou sloužit historikům k tomu, aby naši dobu lépe poznali. Každý měsíc totiž lidé v Googlu zadávají a vyhledávají miliardy výrazů nebo jmen.

 

Výsledky statistik pak lze rozdělovat i na národních úrovních. Snadno se tedy zorientujeme i v zájmech jednotlivých národů. Co tedy v letošním roce vévodilo českému internetu? Možná vás to udiví, ale nejhledanějším "trendovým výrazem" se v Česku stal "PixWords".

 

GALERIE: Statistiky vyhledávání na Google

1
/
16
Tabulka - Nejvyhledávanější se slovem “recept” na Googlu v Česku za rok 2014
 

 

Nic vám to neříká? Jde o poslední herní hit - a překvapivě to přitom není žádná střílečka nebo závody aut. PixWords je logická oddechovka v podobě hlavolamu. Je to taková obtížnější křížovka s obrázky, které hráči napovídají, ale někdy ho i matou.

 

 

Možná nikterak překvapivě se hned na druhém místě mezi "trendovými výrazy" objevilo jméno Ivety Bartošové. Zpěvačka spáchala letos v dubnu sebevraždu a díky kontroverzním aktivitám manžela Josefa Rychtáře plnilo jméno Bartošové média ještě dlouho po její smrti. In memoriam tedy patří stříbrná příčka Ivetě Bartošové. Jen mimochodem - zpěvačka zabodovala i mezi nejčastěji hledanými celebritami. Tam letos získala jasnou první příčku.

 

 

Celkem logicky se pak jeví i třetí místo mezi "trendovými výrazy", kterou obsadilo sousloví "Soči 2014", tedy zkratka pro letošní zimní olympijské hry v ruské Soči.

 

V této souvislosti je ale zajímavé srovnání výrazů s číslovkou "2014". Tam se pro změnu spojení "Soči 2014" vůbec neprobojovalo (nahradil ho termín ZOH 2014). Naprosto jednoznačně v této kategorii vyhrálo spojení "volby 2014", o které měli Češi zřejmě velký zájem.

 

 

V kategorii média - za což redakce svým čtenářům děkuje - se na třetí pozici nejvyhledávanějšího média v Česku objevil portál TN.cz.

 

Už ne tak poučné, ale o to zábavnější jsou statistiky vyhledávaných spojení se slovy "jak", "kdo je", "co je" a "kde". Čechy nejvíc zajímalo, "kde rostou houby", "co je Instagram", "kdo je gejmr" a "jak zhubnout", "sbalit holku" a "uvázat kravatu".

 

 

Zajímají vás i další výsledky statistik společnosti Google? Pak si je prohlédněte v přiložené galerii...

 

NEPŘEHLÉDNĚTE:

Perličky z Googlu: Slyším psí pláč ze Slovenska a další

Jsou opravdu ženy ´s*ině´ a ´nevěrnice´? Podívejte se, jak google uráží něžné pohlaví

tn.cz / gar