VÝPADEK systému

Způsobil vám výpadek operátora komplikace? Poradíme, kam se obrátit

Lucie Šprinclová
Lucie Šprinclová
Publikováno 3. 7. 2020
Téma:

Tisíce zákazníků T-mobile měly poslední dny velké problémy s výpadkem služeb tohoto mobilního operátora. Nefungovaly mobilní aplikace, samoobsluha ani zákaznické systémy na prodejnách. Pro řadu lidí to znamenalo velké komplikace a pro některé i finanční ztráty. Teď řeší, jak žádat o případné kompenzace.

Ve čtvrtek odpoledne, po třech dnech výpadku, spustila společnost T-mobile naplno všechny obslužné kanály zákazníků. Problémy budou pouze individuální. S konkrétními komplikacemi by se klienti měli obraceli přímo na společnost T-Mobile. 

 

"S radostí oznamuji, že se podařilo odstranit technický výpadek interních systémů. Ještě jednou se všem omlouváme za komplikace, které mohl výpadek v předchozích dnech způsobit, a zákazníkům děkujeme za pochopení,“ říká tisková mluvčí společnosti T-mobile Martina Kemrová.

 

 

Zákazníkům nefungovaly například infolinka, zákaznické systémy na prodejnách, samoobsluha nebo aplikace Můj T-Mobile. Přestože na sociálních sítích společnosti se ozývaly stovky nespokojených klientů, problémy s voláním, SMS a daty byly prý pouze ojedinělé. Nadstandardní kompenzace pro klienty proto společnost T-mobile neplánuje.

 

"Výpadek nepostihl služby, za které nám zákazník platí. Proto aktuálně o žádné kompenzaci neuvažujeme. I tak jsme ve středu preventivně přestali, po dobu toho výpadku, účtovat mobilní data. Mohlo by se totiž stát, že někdo, kdo nemá zapnutý neomezený balíček, by potřeboval data dokoupit a nemohl by,“ vysvětluje Martina Kemrová.

 

Přesto se na sociálních sítích objevilo mnoho naštvaných komentářů a dotazů ohledně volání, SMS zpráv a dat.

 


"Dobrý večer, nefungují mi SMS, respektive sms pošlu, ale žádná mi nepřijde. Odesílatelům to píše ze nelze doručit,“ stěžuje si jeden z klientů.

 

"Prosím stále mi nejdou data. Jak to vypadá? Potřebuji je k práci,“ říká další.


"Dobrý den, i my máme problém s TV, pevným internetem a voláním v rámci Magenty. Dcera má Twist kartu a je nedostupná a nemůže volat ani ona. Data jí fungují a nefungují. Zkoušeli jsme restartovat telefon a nic,“ popisuje komplikace zákaznice.

 


Podle Českého telekomunikačního úřadu nedošlo v dané situaci k porušení zákona. "Pokud by se spotřebitelé setkali s konkrétními problémy, doporučujeme, aby se především obraceli přímo na společnost T-Mobile a to ve smyslu zákona o elektronických komunikacích a uplatnili u poskytovatele reklamaci. V případě, že nebudou s vyřízením reklamace spokojeni, mohou podat k ČTÚ námitku proti vyřízení takové reklamace,“ vyjádřilo se tiskové oddělení ČTÚ.

TN.cz