Stížností přibývá

Zrušte balíky do ruky, žádají klienti poštu! Často končí na pobočce

Česká pošta - 6
Zdroj: TN.cz/Jakub Deml
Ilustrační foto

Stížností na chování doručovatelů České pošty přibývá. Do redakce dorazily desítky emailů lidí, kterým pošťák nedoručil zásilku a ani nezazvonil, přestože čekali doma právě na něj. Někteří jdou dokonce tak daleko, že Poštu výzývají, aby službu "balík do ruky" úplne zrušila.

Desítky lidí se redakci TN.cz ozvaly, aby popsaly zkušenosti s Českou poštou. Všechny emaily byly negativní a většina z nich začínala podobně. "Stalo se mi to samé, balík jsem nedostala hned několikrát," napsala jedna čtenářka. "Je to hrůza a arogance. Na zásilku čekám od 22. listopadu," uvedl zase Patrik.

 

Anketa

Měla by Česká pošta zrušit službu "balík do ruky"?

Hlasovalo 7128 lidí.
Česká pošta před Vánocemi tradičně nestíhá balíky doručovat v určeném čase. Mnoho lidí si navíc stěžuje, že doručovatelé - ať už pošťáci, nebo z externí společnosti - ani nezkusí zazvonit u domu příjemce a rovnou zásilku odvezou na pobočku.

 

"Pondělí až středu jsem strávil doma čekáním na zásilku a nedočkal se. Ani jsem si nemohl dojít do obchodu nakoupit potraviny. Ve čtvrtek jsem po zásilce začal pátrat a dozvěděl se, že je uložena na poště," svěřil se Jiří.

 

Jaké máte zkušenosti s Českou poštou? Napište nám na email zpravy@nova.cz a podělte se o svůj příběh!

 

 

"Zrovna dnes jsem čekala doporučený balík do ruky, zaplatila služby dovozu a aniž by se řidič namáhal, balík odvezl rovnou na pobočku. Volala jsem na poštu, balík tam mám. Napsali mi, že jsem nebyla k dostižení, a přitom jsem nikam nevyšla, zvonek mi jde," popsala Zita.

 

Právě služba "balík do ruky" byly nejčastějším problémem, o nichž zákazníci Pošty redakci TN.cz psali. Pokud člověk této služby využije, měla by mu zásilka dojít následující pracovní den po podání. Za "balík do ruky" si ale připlatíte - podle jeho hmotnosti (ceník zde).

 

I tyto zásilky ale, jak vyplývá ze zkušeností zákazníků, mají často zpoždění, případně skončí na pobočce pošty. Někteří lidé proto volají po úplném zrušení této služby. Třeba Jakub, který se svěřil s příběhem z letošního září.

 

 

"Balík přišel o tři dny později než bylo avizováno a nepřišel mi do ruky, nýbrž mi pouze přišla SMS, že mám balík vyzvednout na poště. Doručení jsem reklamoval a bylo mi řečeno, že nemají dostatek doručovatelů a snaží se nabrat brigádníky. Osobně to vnímám jako podvod - nabízejí službu, kterou nejsou schopni poskytnout. Obohatí se o 60 Kč a přidaná hodnota je nula," napsal Jakub.

 

Česká pošta už v polovině listopadu upozornila, že doručování zásilek bude mít zpoždění. "Zejména ve velkých městech, a hlavně v Praze, máme problém nabrat nové pracovníky. Z toho plynou i případné problémy," sdělil už dříve její mluvčí Matyáš Vitík.


Co si myslíte vy? Měla by Česká pošta službu "balík do ruky" zrušit? Hlasujte v anketě!

epa TN.cz