Motorsport

Michek před Dakarem: Doufám, že budu ostatním jezdcům noční můrou

Michek před Dakarem: Doufám, že budu ostatním jezdcům noční můrou
Martin Michek Zdroj: MRG

Slavný Dakar se nezadržitelně blíží. A závodit budou také motorkáři Martin Michek a Milan Engel. Oba jezdci ORION - Moto Racing Group mají jasný cíl – co nejvíce potrápit tovární jezdce, kteří mají o poznání lepší podmínky.

Martin Michek byl jednou z hlavních hvězd posledního ročníku dakarské rallye, když dojel na skvělém desátém místě. "Hodlám dál trápit tovární jezdce, aby ze mě měli špatné spaní. Chtěl bych být jejich noční můrou," prozradil před startem Michek. Sám ale ví, že překonat výsledek z letošního ledna bude velmi těžké. "Jsem nohama na zemi. Chtěl bych překonat své letošní umístění, každý sportovec se chce posouvat dál. Jenže nebude to jednoduché – fabriky mají neomezené možnosti. Proto mým cílem je hlavně konkurenci trápit bez ohledu na umístění," doplnil Michek.

A jaké cíle má Milan Engel, který letos v Saudské Arábii pojede bez asistence? "Rád bych se poměřoval s těmi nejrychlejšími," odpověděl stroze. "Nehodlám se ale upínat na tuto třídu. Pro mě je měřítkem úspěchu to, jak budu časově srovnatelný s továrními jezdci. V ambicích se nic nemění, chci být co nejvýše," dodal Engel.

Související obsah

​A co znamená, že pojede v kategorii Original by Motul? V bivaku si bude muset opravovat motorku sám. "Jsem na to zvyklý třeba ze Šestidenní, motorku si tam opravujeme samostatně, navíc pod limitem patnácti minut. Tady na to budu mít čas, nemělo by mě to překvapit. Ale patrně mě dožene únava," je jasné českému závodníkovi.

Ačkoliv oba pojedou na netovárních motorkách, přesto se těm továrním snaží vyrovnat. Motory sice využívají od KTM, vše ostatní je ale v jejich režii a spolupracují s domácími výrobci. "Materiály jsou odzkoušené, zároveň je budeme mít pro nastávající Dakar zcela nové. Právě na tu stabilitu spoléhám," doplnil Engel. "Naší hlavní zbraní je osvědčená kvalita, naše úpravy a know-how. Jedině to nám pomáhá v boji proti fabrikám," prozradil Michek.

Související obsah

​Oba závodníci v prosinci absolvovali trénink v Dunaji, kde jezdili po dunách. "To nám dalo hrozně moc. Najížděli jsme duny zleva a zprava, je důležité je umět dobře číst," řekl Michek. "Tovární týmy i v tomto mají výhodu, protože najedou přes rok v dunách 50 tisíc kilometrů. To my máme v písku natrénováno tak 1500 kilometrů. Jako privátní tým tak potřebujeme využít každou možnost, abychom se solidně připravili," uzavřel desátý muž posledního Dakaru.

Dakaru se naopak nezúčastní Libor Podmol, který není stoprocentně fit:

TN.cz
Voyo

Sledujte Nova Sport ve full HD na Voyo.cz

Důležité Události