Koronavirus

Policii kvůli rouškám nevolat, nařídil obchod. Zaměstnanci protestují

Policii kvůli rouškám nevolat, nařídil obchod. Zaměstnanci protestují
Zdroj: Getty Images

Respirátor musíme mít nasazený dlouhých 12 hodin, ale zákazníky, kteří ho nemají, na to pomalu ani nemůžeme upozornit. S tím se na redakci TN.cz obrátila zaměstnankyně pražské prodejny drogerie dm. Vedoucí jim prý dokonce zakázala volat na agresivní lidi policii.

Kateřina (její jméno redakce změnila) pracuje jako prodavačka v jedné z pražských drogerií dm. Má 12hodinové směny a po jejich celou dobu musí mít podle vládních nařízení nasazený respirátor. Denně se setkává se zákazníky, kteří opatření porušují. Vadí jí, že je pomalu nemůže ani napomenout, téměř vždy totiž následuje salva nadávek.

Firma sice zaměstnance vyzvala, aby takové lidi na povinnost nosit ochranu dýchacích cest upozorňovali, podle Kateřiny to v realitě ale příliš nefunguje. "Zákazníci jsou na nás sprostí, doslova nám říkají, že jsme obyčejný póvl. Že jim nemáme co kázat a nařizovat," svěřila se pro TN.cz.

Její nadřízená prý v rozporu s názorem nejvyššího vedení zakázala jí i všem kolegyním volat policii na agresivní zákazníky. "Berou nás jako ovce, které hlavně ať prodávají, dusí se a nesmí nic říct. A ještě si máme nechat nadávat. Nepřijde nám to fér. Máme denně několik incidentů s agresivními zákazníky a psychicky nás to unavuje," pokračovala Kateřina.

Související obsah

To, že mají prodavačky problémy se zákazníky bez respirátorů, potvrzuje i manažer komunikace drogerie Jiří Peroutka. "V současné době evidujeme zvýšený počet situací, při kterých zákazníci odmítají nosit v prodejnách dm ochranu dýchacích cest. Spolupracovníkům v prodejnách jsme doporučili zákazníka slušnou formou upozornit na povinnost nošení ochrany úst a nosu," řekl TN.cz.

Každý říká něco jiného

"V případě, že si ji zákazník odmítne nasadit a chová se agresivně, slovně je napadá apod., jsou oprávněni zavolat Policii ČR či ostrahu centra. Pokud se zákazník neprojevuje agresivně a odmítne například i ze zdravotních důvodů, má dojít k co nejrychlejšímu odbavení nákupu zejména pro zkrácení doby strávené s ostatními zákazníky i našimi spolupracovníky, kteří pravidla respektují," doplnil Peroutka.

Kateřina se ale volat policii bojí, aby si neznepřátelila svou vedoucí. "Dříve policie obchodní centra alespoň pártkrát za den obcházela, ale teď tady nejsou celý týden. A ochranka se o to nezajímá," posteskla si.

Související obsah

Na dotaz, jak firma vnímá svévolný zákaz kontaktovat ve vyhrocených situacích strážce zákona, Peroutka nechtěl odpovědět. 

"Spolupracovníci prodejen nejsou oprávněni nošení ochranných prostředků vyžadovat, proto chápeme složitost těchto situací. Doporučujeme jim, aby se snažili situaci vždy vyřešit smírným postupem a zamezovali eskalaci situace," uzavřel mluvčí dm.

Bolest hlavy nebo zablokovaná krční páteř, podívejte se, jak se projevuje rouškový syndrom (5/2021):

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Koronavirus

Důležité Události

Píše se na Deník.cz