Domácí

Platíme doručení do Z-BOXu, místo toho musíme jezdit úplně jinam, stěžují si lidé

Platíme doručení do Z-BOXu, místo toho musíme jezdit úplně jinam, stěžují si lidé
Zdroj: Soňa Roučková

Nová služba měla pomoci lidem v malé obci na Plzeňsku, ozývá se ale silná kritika. Ačkoliv měly do Z-BOXu Zásilkovny v obci chodit zásilky, podle některých tomu tak není, a i když za službu zaplatili, musí dojíždět téměř 20 kilometrů na výdejní místa jinde. Podle společnosti je ale kapacita dostačující, připouští ale, že když je Z-BOX naplněný, zásilky se automaticky přesměrovávají jinam.

Nadšení obyvatel asi sedmisethlavé obce Pernarec severozápadně od Plzně vzbudilo zřízení Z-BOXu společnosti Zásilkovna, ve kterém by si mohli vybírat zásilky přepravované touto společností. Jejich radost ale neměla dlouhého trvání, záhy se objevily problémy.

"Z-BOX v naší vesnici fungoval asi jeden měsíc, od té doby nelze balíčky do Z-BOXu objednat. Balíčky se tak ztrácí, doručují se do 'nejbližších' doručovací míst anebo zůstávají na expedičním depu, odkud se prostě nikam nedostanou. Nejsem jediná, komu se něco takového přihodilo. Je zde víc lidí, kterým se balíčky ztratily nebo byly zaměněné," popsala obyvatelka obce Soňa Roučková.

Související obsah

Dva ztracené balíčky

Problémy se Z-BOXem měla i paní Pavlína. "V červnu jsem si objednávala balíček do Z-BOXu, bylo mi řečeno, že za tři dny si jej budu moci vyzvednout. Když jsem po týdnu pátrala, kde je, tak mi řekli, že se zaseknul na depu. Trvalo mi to další měsíc, musel se do toho vložit obchod, od kterého jsem objednávala. Bylo mi přiznáno, že byl ztracen. A dalších 14 dní trvalo, než mi doručili nový, a to navíc do výdejního místa ve Stříbře, tvrdili, že box byl plný, což nebyl," vyjevila.

To ale není jediný problém, co měla se Z-BOXem. "A je to několik týdnů, co se mi ztratil další balíček. Taky jsem si jej objednala do toho Z-BOXu. Zase jsem to řešila s obchodem a ten objednával nový. Přišla mi taky SMS, že jej ztratili. Jsem těhotná, už se mi blíží termín, takže neřídím. Tak mi řekli, že můžu jet autobusem," doplnila s tím, že jí tato odpověď přišla dost drzá.

Související obsah

Přesměrování bez dohody

Zpráva o zřízení Z-BOXu v Pernareci velmi potěšila i pana Martina. "Ovšem do chvíle, kdy jsem na svůj zaplacený balíček s barvami do tiskárny čekal téměř měsíc a poté mi společnost Zásilkovna přesunula výdej balíčku z Pernarce do Stříbra. Zásilkovna přebrala zásilku 30. června a 20. července mě informovali, že došlo k přesměrování na náhradní výdejní místo," přiblížil.

Pan Martin se snažil zjistit, proč mu zásilku přesměrovali bez předchozí dohody. Prý to bylo kvůli tomu, že je Z-BOX přeplněný. "Nelíbilo se mi, že si Zásilkovna sama určila, na jaké výdejní místo mi balíček doručí. Pro mě by byla výhodnější Plzeň nebo Touškov. Do Stříbra jsem musel jet extra, a ještě se otevírací doba výdejního místa kryla s mojí pracovní dobou. Zásilkovna více jak dva měsíce uváděla, že je Z-BOX v Pernarci naplněný, přestože do něj žádné zásilky nedováželi, tudíž si je lidé nemohli ani vyzvedávat. Tuto zkušenost nemám bohužel jen já, ale i další moji přátelé," postěžoval si.

Rekonstrukce silnice

Podle Soni Roučkové se problémy objevily hlavně v souvislosti s rekonstrukcí silnice v obci. "Pernarec není úplně přístupný, ovšem objízdná trasa vede kolem Z-BOXu. Všechno bylo napřed v pořádku, ale potom už nešlo nikomu do Z-BOXu objednat, hlásilo to, že je plný. Jenže známá pracuje v Jednotě hned vedle Z-BOXu a věděla, že tam nezajíždí auta Zásilkovny a nikdo si balíčky ani nevyzvedává," uvedla.

Související obsah

​Vyjádření Zásilkovny

Podle Zásilkovny je Z-BOX v obci Pernarec v provozu od letošního 31. května. Do půlky září si z něj naši zákazníci vyzvedli přes 150 zásilek. "Jeho aktuální vytíženost se pohybuje kolem 20 procent, kapacita je tedy dostačující. V případě, že je Z-BOX plný, je zásilka automaticky přesměrována na nejbližší výdejní místo," sdělil mluvčí Zásilkovny Kamil Chalupa.

Zásilkovna má celkem asi 1300 Z-BOXů po celém Česku. Společnost uvedla, že pokud jsou boxy dlouhodobě nedostačující, snaží se s obcí domluvit vytvoření dalšího nebo rozšíření stávajícího. "Tento případ se ale netýká Z-BOXu v obci Pernarec, kde se bohužel v jedno období potkalo několik věcí najednou, včetně uzavírek ulic výrazně omezujících obsluhu Z-BOXu během letošního července," dodal Chalupa.

"V uvedených případech zákazníci zmiňují časové prodlevy na depech, ty jsou pro nás samozřejmě nepřijatelné, všechny uvedené případy jsme prověřili a pracujeme na tom, aby se časová zdržení neopakovala. Nicméně například na zmiňovaném depu v Plzni jsme od začátku letošního roku roztřídili již téměř čtyři miliony zásilek," hají společnost Chalupa. Připomněl také, že počet dep každým rokem roste, jen letos jich má přibýt devět.

Celé vyjádření Zásilkovny si můžete přečíst zde:

Zdroj: TN.cz/Zásilkovna

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Domácí

Důležité Události

Píše se na Deník.cz