Nebe před Vánoci rozzáří jasná kometa, objevena byla nedávno

Zimní oblohu v polovině prosince podle astronomů rozzáří kometa Leonard, která bude dokonce viditelná i pouhým okem. Vesmírné těleso bylo přitom objeveno teprve v tomto roce.

Kometa s označením C/2021 A1 Leonard se stala první objevenou kometou v roce 2021. Malými dalekohledy ji lze pozorovat již nyní, ale svým světlem vadí Měsíc po úplňku, informuje portál astro.cz.

Kometu objevil na začátku roku Američan Gregory Leonard v observatoři Mount Lemmon v Arizoně. Vesmírné těleso by mělo nejvyšší jasnosti dosáhnout ve chvíli největšího přiblížení k Zemi, což by mělo být podle astronomů 12. prosince. V České republice však budou nejlepší podmínky pro pozorování mezi 3. až 10. prosincem. Vidět navíc bude pouhým okem.