Cenu pro nejlepší tiskové mluvčí roku 2021 si odnesli Filip Hrubý z České spořitelny a mluvčí Policejního prezidia Kateřina Rendlová. Ocenění převzali také zástupci společnosti Škoda Auto a skupiny PPF.
Profesní cena Mluvčí roku se uděluje od roku 2003 a to nejlepším tiskovým mluvčím, ředitelům a manažerům komunikace a vnějších vztahů. Poslední tři roky také komunikačním týmům. Ocenění uděluje PR Klub.
"Reputace kterékoli organizace je hodnotou, která je mimořádně citlivá na profesionální komunikaci, budování vztahů a porozumění s cílovými skupinami. Oborové ocenění Mluvčí roku je tak prostředkem, jak ukázat ty nejlepší příklady takové dlouhodobé, kvalitní a efektivní práce," řekl Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu.
"V porotě také rezonovalo úsilí organizací, které úspěšně zvládly složitou dobu pandemie, a získaly tak nominaci na ocenění ve více kategoriích současně," dodal.
V kategorii Nejlepší mluvčí soukromého sektoru dostal první cenu Filip Hrubý z České spořitelny. Druhé místo obsadila Jana Pokorná, manažerka týmu externí komunikace a tisková mluvčí společností Air Bank a Zonky, třetí byla Kateřina Pavlíková, tisková mluvčí CK Čedok, která získala uznání za externí komunikaci skupiny Letiště Praha.
"Filip Hrubý je moje opora, komunikační mozek a ozvučná deska. Bez něj a celého týmu komunikace by Spořka byla skvělým produktem, ale jen těžko vynikajícím brandem. U Filipa kromě jeho dostupnosti 24/7 velmi oceňuji jeho klid, nadhled, smysl pro humor a sportovního ducha. Našel jsem v něm parťáka pro chvíle pomíjivé slávy i krizové situace," pochválil Hrubého a stříbrný PR tým roku generální ředitel České spořitelny Tomáš Salomon.
V kategorii Nejlepší mluvčí veřejného a neziskového sektoru se za vítězkou Kateřinou Rendlovou z Policejního prezidia umístila na stříbrné příčce Lucie Dosedělová, tisková mluvčí ZOO Praha, bronz si odnesl Miroslav Čepický, ředitel komunikace v Nadaci rodiny Vlčkových.
"Jednoznačně nejtěžší bylo v posledním roce komunikovat vládní opatření, která byla už při svém vzniku právně zpochybňována a policie je měla vymáhat. Kateřině se to vždy povedlo zvládnout a vysvětlit. A nejen za to jí patří mé díky a gratulace k zaslouženému ocenění," uvedl policejní prezident Jan Švejdar.
Související obsah
Titul PR týmu roku si letos odneslo oddělení komunikace automobilky Škoda Auto, Česká spořitelna získala stříbro, a bronzovou příčku má Air Bank.
"Největší komunikační výzvou byla pro Škodu pandemie koronaviru a také s ní spojený nedostatek čipů v automobilovém průmyslu. V externí komunikaci byl velký tlak zejména na rychlost krizové komunikace při zastavování výroby," dodal člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn.
Ve speciální kategorii kreativního přístupu v době pandemie porota ocenila skupinu PPF a Petra Kellnera in memoriam za aktivní pomoc v době pandemie, a to například v podobě dodávky zdravotnických pomůcek či poskytnutí haly O2 universum pro vybudování Národního očkovacího centra.