Domácí

Fialovi ministři kritizují Schillerovou za drahé fotky. My to dělat nebudeme, tvrdí

Po kauze kolem propagačních fotografií a videí, za které ministerstvo financí zaplatilo dva miliony korun, se v Česku rozhořela diskuse o tom, jak moc exministryně Alena Schillerová (ANO) se svou prezentací překročila míru. Podniky, firmy i státní úřady mají oddělení propagace, jenže podle odborníků i jejího stranického šéfa to Schillerová přehnala.

Exministryně Alena Schillerová má na sociálních sítích stovky fotografií a videí a podle odborníků řada z nich překročila etickou hranici. "To už se řadí do té kategorie, která je nevypovídající. A je to spíše hraní na city pro voliče. Jednoduše se to může překlenout z té informační hodnoty do něčeho, co tu hodnotu nemá," vysvětluje marketingový expert Martin Jiras.

"Že toho bylo moc, to přiznávám," vyjádřil se ke kauze expremiér Andrej Babiš (ANO). I podle současných ministrů Schillerová sebeprezentaci přehnala. Navíc za státní peníze.

"Já například určitě neutratím dva miliony, abych měl fotky s pávem na instagramu," prohlásil současný šéf resortu financí Zbyněk Stanjura (ODS). "Každý vidí, že to není normální," doplnil ho ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

Související obsah

​Ministři současné vlády dotazovaní televizí Nova se prý o sociální sítě starají sami. V případě, že je spravuje někdo jiný, nedává to podle nich smysl. "Dělám si to sám a vyjadřuji tam přímo svoje názory. Tiskové oddělení, které má ministerstvo školství, se věnuje propagaci ministerstva školství," řekl ministr školství Petr Gazdík (STAN).

"Mí fanoušci na sociálních sítích se musí spokojit s kvalitou mého mobilního telefonu a jeho fotoaparátu a také s mou neschopností používat filtry," konstatoval ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-ČSL). "Rozhodně bych si nikdy nedovolila chtít po fotografech z resortu, aby mě fotili s pávem nebo v jiných pozicích, které mají daleko od toho, jak by se měla fotit ministryně obrany," nechala se slyšet ministryně obrany Jana Černochová (ODS).

Související obsah

​Politická reklama navíc řadě lidí vadí. Ukázal to průzkum, v němž 70 % lidí odpovědělo, že jim vadí víc než komerční. Téměř 90 % dotázaných odpovědělo, že by politická reklama měla být hlavně slušná a etická.

Podle Deníku N ale reklamu na sociálních sítích nevyužívala jen Schillerová. Její kolegyně Klára Dostálová (ANO), která stála v čele ministerstva pro místní rozvoj, dokonce figuruje na čtvrtém místě žebříčku výdajů ministerstev na reklamu na facebooku. Resort na její zviditelnění dal téměř 200 tisíc korun.

Podle webu Seznam Zprávy státní zaměstnance na správu sociálních sítí využívala i bývalá ministryně práce Jana Maláčová (ČSSD).

sei, TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Co byste neměli přehlédnout

TOP 10 ČLÁNKY A VIDEA

Důležité Události

Píše se na Deník.cz