Směrem k Zemi míří obří kometa. Větší ještě vědci neviděli

Ilustrační fotografie Zdroj: Profimedia

Vědci z NASA zahlédli zatím největší kometu, kterou kdy viděli. Bernardinelli-Bernstein váží asi 500 trilionů tun a je 137 kilometrů široká. Směrem k Zemi míří rychlostí asi 35 400 kilometrů za hodinu, naši planetu ale podle vědců nezasáhne.

Největší kometa, kterou kdy vědci zahlédli, míří směrem k Zemi. Podle zjištění agentury NASA je asi 137 kilometrů široká a váží okolo 500 trilionů tun. Je tedy například přibližně 12krát větší než slavná Halleyova kometa, uvedli vědci ve studii, kterou zveřejnili ve vědeckém magazínu The Astrophysical Journal Letters.

Podle NASA je kometa velká asi jako Rhode Island. V Česku by se dala srovnat s velikostí Libereckého kraje, který je rozlohou tomuto americkému státu podobný.

Ačkoli kometa Bernardinelli-Bernstein míří směrem k nám rychlostí asi 35 400 kilometrů za hodinu, Zemi podle vědců nezasáhne. Nejblíže bude v roce 2031. To proletí asi miliardu kilometrů okolo našeho Slunce.

O kometě vědci vědí od roku 2021. To, jak je veliká, ale Hubbleův teleskop dokázal zjistit až nyní.

"Vždycky jsme měli podezření, že musí být obří, protože je tak jasná i z takové vzdálenosti. Teď to můžeme potvrdit," uvedl v tiskové zprávě NASA astronom David Jewitt.

Kometu objevili astronomové Pedro Bernardinelli a Gary Bernstein. Je proto pojmenovaná po nich.

Reportáž o kusu vesmírné rakety, který má narazit do Měsíce:

TOP 10 ČLÁNKY A VIDEA