Zahraničí

Čechům v Barceloně zrušili let. Na další musí čekat několik dní

Asi 30 Čechů včetně malých dětí uvázlo v pátek na španělském letišti. Aerolinky jim zrušily let. Nyní jim svitla naděje na návrat, nebude to ale dřív než příští týden.

Už skoro 24 hodin čeká skupina Čechů v Barceloně na odlet do Česka. Odlétat měla v pátek v 19:15. "Letadlo, které mělo letět z Prahy, vůbec v Barceloně nepřistálo. Podle informací prý z Prahy nevzlétlo kvůli technickým problémům," popsal cestující Lukáš Sýs pro TN.cz. Ve skupince Čechů jsou jak penzisté, tak malé děti včetně kojenců.

Poté, co se cestující v pátek večer dozvěděli, že je let zrušený, se přesunuli do zajištěného hotelu, kam se dostali asi o půlnoci. "Ráno nám dali snídani a řekli, že za půl hodiny máme být venku, že přijede autobus. Čekali jsme dvě hodiny venku na sluníčku, do hotelu nás zpátky nepustili. Ani děti nebo důchodce," přiblížil Sýs.

Dali od nás ruce pryč

To ale netušil, že to nejhorší je ještě čeká. "Pak nás odvezli na letiště a řekli, ať jdeme k přepážce 52, že se o nás postarají. Tak jsme tam šli a tam nám řekli, že o nás vůbec nic neví. Zkoušeli se dovolat na Eurowings, tam to nikdo nebere. Tak neví, jak nám pomoci, a prý máme čekat. Cestovky od nás daly také ruce pryč, protože už skončila doba zájezdu," řekl Sýs.

Redakce TN.cz zkoušela opakovaně volat na zákaznické linky Eurowings, ty ale pořád hlásily, že jsou obsazené. Na žádost o vyjádření zatím společnost nereagovala. Na letišti nejsou ani žádné provozovny či zástupci Eurowings.

Češi se zkoušeli spojit s velvyslanectvím i s ministerstvem zahraničí. "Čeští turisté se na náš zastupitelský úřad obrátili. V těchto případech můžeme poskytnout konzulární pomoc v podobě tlumočení či spojení s rodinnými příslušníky. Českým občanům v tomto případě doporučujeme zvolit alternativní let zpět do ČR a následně škodu vymáhat u letecké společnosti," poradila mluvčí úřadu Lenka Do.

Související obsah

Víkend v letištní hale

V sobotu těsně před pátou odpoledne ale skupince cestujících svitla naděje, že si nebudou muset zajišťovat dopravu sami. O víkendu se ale už domů nedostanou. "Přebookovali nám to na pondělí na 15:20 přes Brusel. Tam budeme muset čekat asi tři hodiny," uvedl Sýs. Lidé teď řeší, kde přečkají noc. Navíc si musí prodloužit dovolenou. Je také otázkou, zda si budou muset ubytování platit sami, nebo jim pomůže pojišťovna.

Irena Vlasáková, která na dovolenou vyrazila s přáteli, má zase letenku na pondělí 16:00 přes Frankfurt. "Tu naši skupinku rozdělili do různých letů. Někteří letí přes Brusel, jiní přes Frankfurt, někteří snad i přes Oslo. Je ale problém s ubytováním. Všichni už odjeli na hotel, pro nás čtyři ale nemohou nic najít," popsala Vlasáková. Po celém dnu stráveném na letišti stále doufá, že si na noc bude moci alespoň lehnout do postele.

Společnost Eurowings patří do skupiny Lufthansa. Už počátkem června informovala o tom, že bude rušit lety napříč Evropou kvůli nedostatku personálu. Rušení se nejvíce dotkne pátků a víkendů. Situaci na barcelonském letišti navíc stěžuje i stávka kontrolorů v Marseille, čímž je dotčená letecká doprava v Evropě.