Domácí

Sen o dovolené se rozplynul v hodiny čekání. Aerolinky zrušily let, s klienty nemluví

Sen o dovolené se rozplynul v hodiny čekání. Aerolinky zrušily let, s klienty nemluví
Ilustrační snímek | Zdroj: Profimedia

Kromě několika desítek Čechů, kteří musí od pátku v Barceloně čekat na návrat do Česka, se páteční problémy s letem společnosti Eurowings dotkly dalších 180 Čechů, kteří mířili z Prahy do Barcelony. Po hodinách čekání a v některých případech i po nouzovém přespání lidé odcházeli rozhořčení a zklamaní. K incidentu se aerolinky vyjádřily až v neděli.

Šestiletý synek pana Vratislava se těšil, že poprvé uvidí moře. V pátek ve čtyři hodiny odpoledne měl s tátou zamířit z Prahy do Barcelony letadlem společnosti Eurowings. Z toho ale sešlo.

"Od 17:00 jsme seděli v letadle, byli jsme připraveni na odlet a poté nás už jen informovali, že budeme odlétat později a později, až nakonec let kolem 19:30 zrušili úplně. Na infolinku Eurowings se nedovolal nikdo, cestovní kanceláře dávaly od toho ruce pryč, v opačném případě stále opakovaly 'čekejte', 'zavolejte aerolince' nebo 'aerolinka vás bude kontaktovat'," popsal pan Vratislav. Na let čekalo asi 180 lidí.

Jednalo se o spoj, na který v pátek v Barceloně čekali Češi, aby se mohli vrátit domů. Ti se nejspíš dostanou do Česka až v pondělí v noci. Více se dozvíte v tomto článku na TN.cz.

Související obsah

Marné sliby a spánek v autě

Pan Vratislav i po zrušení letu stále doufal, že se do Španělska dostanou: "Byl nám namazán med kolem pusy, že prý se shání posádka a budeme moci odletět ve dvě hodiny ráno, nejpozději v sobotu dopoledne." Po zrušení letu se začaly rozdávat vouchery na jídlo a na ubytování, ale výdej trval. Stály se dvě separátní fronty, všechno se vypisovalo ručně.

"Jelikož jsem stále doufal, že poletíme ve dvě hodiny ráno, tak jsem primárně potřeboval, aby se můj syn najedl, proto jsem nechtěl čekat další hodinu na ubytovací voucher. Rozhodl jsem se tedy přečkat těch 'pár' hodin v autě," pokračoval Vratislav. To bylo už po půl desáté v noci.

Jenže v sobotu ráno byla situace stejná jako v pátek. "Na celém letišti se nenašla žádná kompetentní osoba, která by nám dala jasné informace, lépe řečeno 'nějaké' informace. Byli jsme skupina asi 10 lidí, nevyřešili jsme však vůbec nic, jen jsme stále na někoho čekali. Ve 13 hodin jsem odjížděl z letiště domů s palubním lístkem, doma jsem odeslal pár e-mailů a čekám na odpovědi. Chápu, že se let může zrušit, ale člověk by čekal, že v této době se najde řešení ihned. Ne, že aerolinka bude dělat mrtvého brouka," uzavřel nepříjemný zážitek.

Odpovědi se ale ani do nedělního odpoledne nedočkal. V neděli už nejsou zákaznické linky Eurowings obsazené, jak tomu bylo v sobotu a v pátek, ale ti, kdo neumí německy, mají smůlu. Automat, který vyřizuje hovory a přesměrovává je na specializované operátory, je jen v němčině.

Související obsah

Proč byl let zrušený, nikdo neví

Na dovolenou se těšila i čtenářka TN.cz z Moravskoslezského kraje. Ta také přiblížila údajné důvody, proč letadlo neodletělo. "Dvakrát nám sdělili, že je to kvůli bouřce nad Itálií a Německem. Pak jsem se ptala letušky, letuška řekla, že to už není kvůli počasí, ale že piloti potřebují povinnou pauzu před dalším letem. A po našem letu další dva lety do Barcelony odletěly, takže kvůli počasí to nebylo," vyjmenovala. Podle výpovědí cestujících v Barceloně se zase jednalo o technické problémy.

Na cestující z Prahy čekaly podle výpovědí navazující spojení, lidé měli objednané lodní lístky, zajištěné vstupy na památky v Barceloně a tak dále. Někteří se už s penězi pomalu loučí, jiným se ale už ozvaly cestovní kanceláře a situaci řeší.

"Nám se cestovní kancelář Invia naštěstí ozvala a řekla, že buď najde navazující let, nebo nám vrátí všechny peníze včetně poplatku za letenky," řekl Ladislav Frank. Jelikož se navazující let nepodařilo sehnat, tak si u cestovní kanceláře mohl vybrat jiný zájezd.

Související obsah

Vyjádření Eurowings

Redakci TN.cz se v neděli odpoledne konečně ozval i zástupce Eurowings a podal k celé situaci vyjádření. "Eurowings byly schopné přepravit více než 95 procent svých klientů o prvním prázdninovém víkendu. A to i přes extrémně náročné podmínky přeplněných terminálů a rekordní počet pasažérů. Určitá zpoždění a výjimečné případy zrušených letů jsou naneštěstí nevyhnutelné v současné situaci, která je ještě ztížená víkendovou stávkou letištního personálu ve Francii," sdělil mluvčí Eurowings Matthias Eberle.

"Pokud se našich klientů dotknou jakékoliv obtíže, okamžitě je přebookujeme na nejbližší jiný možný let. Ve většině případů mohou klienti Eurowings využít výhod evropské sítě leteckých linek skupiny Lufthansa. Pokud se ve výjimečných případech stane, že přebookování není možné, naší jedinou možností je refundace, kterou samozřejmě nabídneme všem našim zákazníkům. Upřímně se omlouváme všem našim klientům za jakékoliv nepříjemnosti," uzavřel Eberle. Prodlevu s vyjádřením omlouval vytíženým víkendových provozem.

Co se týče Čechů uvázlých v Barceloně, společnost Eurowings jim kromě náhradních letů zajistila přespání v hotelu ze soboty na neděli a z neděle na pondělí. Jinak ale s klienty nijak nekomunikuje.

Takto to vypadalo v sobotu na barcelonském letišti, kdy skupina Čechů ještě doufala, že se dostane o víkendu domů:

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Co byste neměli přehlédnout

TOP 10 ČLÁNKY A VIDEA

Důležité Události

Píše se na Deník.cz