Zahraničí

Uvázla na 3 dny v Barceloně kvůli zrušenému letu. Nyní jí stopli i ten náhradní

Uvázla na 3 dny v Barceloně kvůli zrušenému letu. Nyní jí stopli i ten náhradní
Skupina Čechů uvízla na letišti v Barceloně Zdroj: Se souhlasem Lukáše Sýse

Paní Kateřina s dcerou Emou uvázly spolu se skupinkou Čechů v Barceloně poté, co společnost Eurowings zrušila minulý týden v pátek let do Prahy. Jenže v neděli se Kateřina dozvěděla, že jí zrušili i náhradní let a že další spoj není potvrzený. Nyní trne hrůzou, jestli se vůbec dostane domů.

"Když jsem se podívala do aplikace Lufthansy, tak tam bylo, že je můj náhradní let ukončený. To mě dost vyděsilo. Pod tím je sice nabídka alternativního letu, ale nemám šanci to odsouhlasit. A je tam poznámka, že musím volat do Prahy na Lufthansu. Tam ale budou dostupní až v pondělí dopoledne," řekla pro TN.cz paní Kateřina.

Kateřina uvázla spolu se skupinou Čechů v Barceloně poté, co jim v pátek společnost Eurowings zrušila let. Náhradní spoj měla mít u Lufthansy, která Eurowings vlastní. "Takže vůbec nemám jistotu, že se odsud dostanu. Já nevím, jestli až půjdu v pondělí na letiště k přepážce Lufthansy, jestli mi pořád drží ten nabízený let a jestli opravdu odletím," pokračovala Kateřina.

Související obsah

Žádná komunikace

V případě náhrady za let s Lufthansou se jedná o spoj přes Mallorku, kde má paní Kateřina s dcerou čekat na přestup ještě tři hodiny. Navíc má letět se dvěma různými společnostmi – z Barcelony na Mallorku s Air Europa a z Mallorky do Prahy s Eurowings.

Kateřina se pokoušela dovolat na různé pobočky Lufthansy, ať už ve Španělsku, či v Německu, nebo i v Česku, ale bylo to k ničemu. "Jenom mi tam půl hodiny hraje hudba, ale nikdo mi nezvedne telefon. Nikdo mi nepodá informace. Jsem 40 minut od letiště, taxík mě bude stát minimálně 70 eur (v přepočtu asi 1 700 korun, pozn. red.) a já si nemohu dovolit jezdit na letiště a zpátky do hotelu," popsala v neděli večer.

Další nepříjemností pro Kateřinu je, že se příliš dobře nedomluví. S překladem jí pomáhá kamarádka Klára, se kterou se seznámila na dovolené. Kláru doprovází její dcera Luisa. Jenže Kláru aerolinky posadily na jiný let. "Mám mít přímý let s Eurowings, ale jsem také v hodně velké nejistotě, už jim nevěřím," popsala Klára.

Související obsah

Vyjádření Eurowings

Společnost Eurowings se v neděli vyjádřila pro TN.cz ke zrušení pátečního letu z Prahy do Barcelony a z Barcelony do Prahy. S klienty jinak nekomunikuje, v Barceloně jim ale zařídila náhradní ubytování.

"Eurowings byly schopné přepravit více než 95 procent svých klientů o prvním prázdninovém víkendu. A to i přes extrémně náročné podmínky přeplněných terminálů a rekordní počet pasažérů. Určitá zpoždění a výjimečné případy zrušených letů jsou naneštěstí nevyhnutelné v současné situaci, která je ještě ztížená víkendovou stávkou letištního personálu ve Francii," sdělil mluvčí Eurowings Matthias Eberle.

"Pokud se našich klientů dotknou jakékoliv obtíže, okamžitě je přebookujeme na nejbližší jiný možný let. Ve většině případů mohou klienti Eurowings využít výhod evropské sítě leteckých linek skupiny Lufthansa. Pokud se ve výjimečných případech stane, že přebookování není možné, naší jedinou možností je refundace, kterou samozřejmě nabídneme všem našim zákazníkům. Upřímně se omlouváme všem našim klientům za jakékoliv nepříjemnosti," uzavřel Eberle.

Podívejte se na vyjádření klienta Eurowings Lukáše Sýse:

​K situaci se vyjádřila také klientka Eurowings Irena Vlasáková:

Češi uvázli na letišti v Barceloně:

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Co byste neměli přehlédnout

TOP 10 ČLÁNKY A VIDEA

Důležité Události

Píše se na Deník.cz