Domácí

Zboží vrátili, peníze jim ale zpět nepřišly. Zákazníci si stěžují na známý e-shop

Zboží vrátili, peníze jim ale zpět nepřišly. Zákazníci si stěžují na známý e-shop
Ilustrační snímek Zdroj: Profimedia

Už více než měsíc čekají zákazníci na peníze za zboží, které vrátili internetovému obchodu s oblečením Zalando. Firma tvrdí, že peníze nepřišly kvůli technickým potížím. Zákazníkům ale dochází trpělivost. Redakce TN.cz zjišťovala, kde je problém, přímo u společnosti.

Zákazníci firmy Zalando Lounge jsou zklamaní. Několika z nich totiž už přes měsíc dluží firma peníze za zboží, které se rozhodli vrátit. Zboží sice Zalando přijalo, peníze však lidem nepřišly. Redakci TN.cz na vzniklou situaci upozornila čtenářka Jarmila, která má s firmou stejnou zkušenost.

Ta si od internetového obchodu objednala bílé tričko s dlouhým rukávem za 1 056 korun. Zboží se nakonec rozhodla vrátit, a to ve lhůtě, kdy má podle zákona na vrácení nárok. Ani měsíc poté, co balík odeslala, jí však firma peníze nevrátila.

"Tato firma nevrací peníze. 25. května jsem jim odeslala balík zpět, převzali balíček, ale peníze nepřišly. Tak jsem volala a bylo mi řečeno, že jsem napsala špatně číslo účtu, obratem jsem číslo zaslala. Čekala jsem týden a nic," napsala paní Jarmila redakci. 

Související obsah

S touto odpovědí se však nehodlala spokojit a kontaktovala zákaznickou linku firmy. Tentokrát jí operátorka sdělila, že Zalandu zatím nepřišly peníze za zboží, které zákaznice platila. Firmě je prý neodeslala společnost PPL. Aby si paní Jarmila tuto informaci ověřila, obrátila se i na PPL. "Ti mi sdělili, že peníze odešly Zalandu Lounge 1. června 2022. A ještě mi poslali mail, že je to z jejich strany v pořádku, pokud má Zalando Lounge problém, ať se jim ozve," sdělila čtenářka.

Zároveň jí ale připadá podivné, že zákaznická linka firmy Zalando pokaždé sdělila trochu jiný důvod, proč peníze ještě nepřišly. Vysvětlení považuje za výmluvy. Snažila se proto na zákaznické lince znovu zjistit, v čem je problém. Ani třetí telefonát však nepřinesl podrobnější informace. Operátorka přislíbila, že firma peníze brzy odešle. To se ale nestalo.

Rozhořčená zákaznice se proto o svůj problém podělila v komentářích na facebookové stránce Zalando Lounge. Tam zjistila, že není sama, kdo má takovou zkušenost. Další zákazníci popisují situaci podobně. "Jsem na tom stejně, od 2. 6. čekám na platbu. Také se vymlouvali na PPL, to jsem prověřila a lež. Vypadá to, že nás je dost na hromadnou žalobu," píše paní Markéta.

Problémy s vrácením peněz má více zákazníků Zdroj: Facebook.com

Paní Jarmile se několik dní nedařilo na zákaznickou linku znovu dovolat. Telefonní automat hlásil, že linka je přetížená. Když se jí podařilo dovolat počtvrté, došlo podle ní k zásadnímu zvratu. "Dnes jsem se okolo 10 h. Dovolala na infolinku, vzala mi to fajn paní a přímo mi řekla, že se stydí brát lidem telefony, že vedení s nimi vůbec nekomunikuje a že je nás strašně moc. Řekla, že PPL opravdu peníze odeslalo a že nechápe chování Zalanda Lounge, proč neobešlou lidi mailem. Vedení dělá mrtvého brouka," popisuje Jarmila svůj čtvrtý telefonát.

Související obsah

Na zákaznickou linku volala i redakce TN.cz. I té operátor sdělil, že Zalando má problém s doručovatelem zásilek PPL. Více informací se operátorka zdráhala sdělit. Redakce proto další otázky směřovala na firmu e-mailem. 

"Zákazníci jsou v centru našeho zájmu. Chtěli bychom se tak všem postiženým zákazníkům nejprve velmi omluvit za nepříjemnosti, které jim vznikly v důsledku technických problémů. Této situace jsme si vědomi a společně s naším přepravním partnerem PPL aktivně pracujeme na jejím co nejrychlejším vyřešení. Zákazníci by tak měli obdržet své peníze zpět v nejbližších dnech, přičemž náš tým péče o zákazníky je s nimi již v kontaktu," uvedla firma Zalando.

V brzké vyřešení problému doufá i firma PPL. "V PPL si zakládáme na doručování kvality našim příjemcům. Jejich spokojenost je pro nás prioritou. Velmi nás mrzí nepříjemnosti vzniklé následkem technických problémů. Jsme v kontaktu s firmou Zalando a aktivně se případem zabýváme. K vyřešení situace by mělo dojít v nejbližších dnech," reagoval na dotaz redakce TN.cz Milan Loidl Marketing & Business Development Director firmy PPL CZ.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Co byste neměli přehlédnout

Důležité Události

Píše se na Deník.cz