Domácí

Jízda vlakem se proměnila v noční můru. Na vozíčkářku padaly plechovky piva

Jízda vlakem se proměnila v noční můru. Na vozíčkářku padaly plechovky piva
Zorka Lednárová ve svém kupé Zdroj: S povolením Zorky Lednárové

Zorka Lednárová v neděli zažila velice nepříjemné zážitky při cestování vlakem z Prahy do Bratislavy. Ženu ze Slovenska trpící svalovou dystrofií umístili do oddílu sloužícího jako zázemí pro minibar, kde na ni během jízdy padaly plechovky s pivem. Měla přitom zarezervované kupé pro tělesně postižené.

Mladá žena na invalidním vozíku se na svém facebooku podělila o nepříjemnou zkušenost během jízdy vlakem EC 279. Většina vagónů v soupravě patří slovenskému dopravci ZSSK. Součástí těchto vlakových souprav jsou mimo jiné také kupé pro tělesně postižené a imobilní cestující. Jenže v tomto případě se z takového kupé stal minibar a sklad občerstvení.

Přestože měla Zorka Lednárová 48 hodin dopředu zarezervované kupé pro imobilní pasažéry, celou cestu na ni padaly plechovky piva. Musela ji totiž absolvovat v kupé, ze kterého se stal sklad. Navíc tvrdí, že ji původně personál chtěl usadit do části určené pro zavazadla a kola, kde není klimatizace a ani zásuvka, kterou ale nezbytně potřebovala pro dýchací přístroj. Žena se proto chystá s dopravcem soudit.

Související obsah

​Podle ZSSK jde o chybu Českých drah, které ve vlacích spravují restaurační vozy, jejichž servis pak zajišťuje společnost JLV. Paní Lednárová poskytla redakci TN.cz vyjádření jak ZSSK, tak i společnosti JLV a Českých drah.

"Omlouvám se za to, co jste zažila v našem vlaku. Velmi mě to mrzí a je mi nepříjemné, že jsme v kontaktu za takovýchto politováníhodných okolností. Ve vlaku EC 279 nebyl řazen restaurační vůz. Jako náhrada se pak do vlaku dává minibarový vozík. Jenže České dráhy a jeho dodavatel JLV ho neumístily správně. Chyba se stala v našem vlaku a my Vám za tuto jízdu vrátíme peníze," uvedl v reakci mluvčí ZSSK Tomáš Kováč s tím, že mu má paní Lednárová poslat svou jízdenku a číslo bankovního účtu.

Související obsah

​"Posádka bohužel kvůli časovému presu před odjezdem naskladnila zboží do chybného oddílu. Zákaznici však byl prostor částečně uvolněn a byl jí poskytnut nadstandardní přístup posádky JLV, kdy jako omluvu obdržela zdarma sendvič a nápoj," vyjádřil se vedoucí oddělení řízení a tréninku posádek JLV Rostislav Kuča.

Zorka Lednárová dodatečně obdržela i vyjádření od Českých drah: "Tento výjimečný a mimořádný případ řešíme se servisní společností tak, aby se neopakoval. JLV má pro minibar vyhrazený jiný oddíl ve vlaku, který je mimo rezervační systém a rezervace do něj není možné zakoupit. Cestující se za komplikace omlouváme. V tomto případě se pravděpodobně jednalo o chybu konkrétního zaměstnance, který nevyužil svůj standardní vyhrazený oddíl, ale použil tento speciální oddíl určený pro cestující na vozíku. Celá záležitost nás mrzí a je dále v interním šetření. V tuto chvíli bohužel víc nedokážeme říct."

Zdroj: S povolením Zorky Lednárové
TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Co byste neměli přehlédnout

TOP 10 ČLÁNKY A VIDEA

Důležité Události

Píše se na Deník.cz